Show Email
Papež František v encyklice Fratelli tutti údajně navrhl, aby evropské země podporovaly přesídlení migrantů do Evropy a nabádá k tomu, aby si migranti brali co chtějí, bez ohledu na soukromé vlastnictví. Muslimská Evropa je jen otázkou času.
Evropa spáchala sebevraždu
Fratelli tutti - Papež navrhl, aby Evropa spáchala sebevraždu - pokec24 [https://www.pokec24.cz/politika/fratelli-tutti-rimsky-papez-navrhl-aby-evropa-spachala-sebevrazdu/]
Fratelli tutti – Papež navrhl, aby Evropa spáchala sebevraždu 12. 10. 2020 Janinna Evropa, migranti, multikulturalismus, papež Papež František podepsal encykliku Fratelli tutti, v níž požaduje maximální pomoc muslimským migrantům při jejich zabydlování v Evropě. V sobotu 3. října 2020 podepsal papež František během své návštěvy Assisi v bazilice svatého Františka novou encykliku Fratelli tutti.
Celý název v překladu zní: „Encyklika pro všechny bratry svatého otce Františka o bratrství a sociálním přátelství.“
A toto „bratrství a sociální přátelství“ je míněno primárně ve vztahu k muslimům.
Třetí odstavec vypráví, jak František z Assisi navštívil sultána Malika al-Kámila v Egyptě. Pravděpodobně s projevem loajálních pocitů, protože pontifik píše následující:
„Jsme ohromeni, jak před osmi sty lety František doporučil vyhnout se jakékoli formě agrese nebo sváru a žít v pokorném a bratrském „podřízení se“, a to i vůči těm, kteří jejich víru nesdíleli.“
A v pátém odstavci papež hovoří o svém vlastním setkání s imámem Ahmadem Al-Tayebem, které se uskutečnilo v roce 2019 a během kterého podepsali společné prohlášení o bratrství.
Hlavní poselství encykliky Fratelli tutti je následující: Evropské země by se měly o migranty starat všemi možnými způsoby, podporovat jejich přesídlení do Evropy a prosazovat politiku tolerance, otevřenosti a multikulturalismu.
Měli by se muslimští migranti stát pány Evropy? Ve vztahu k migrantům vychází papež František z podobenství o milosrdném Samaritánovi v evangeliu, ze skutečnosti, že dítě Ježíš Kristus a svatá rodina byli v egyptské zemi migranti, a z četných citátů Písma svatého o postoji k „příchozím“.
První věcí, která je v encyklice Fratelli tutti šokující, je to, že papež v zásadě prohlašuje soukromé vlastnict- ví za ne soukromé, ale veřejné. Říká, že každý má právo používat tohle vlastnictví, respektive cizí majetek.
„Křesťanská tradice nikdy neuznala právo na soukromé vlastnictví jako absolutní nebo nedotknutelné a zdůrazňovala sociální funkci jakékoli formy soukromého vlastnictví.“ <…>
Princip všeobecného používání věcí, určených pro všechny je „prvním principem celého eticko-sociálního řádu“, je přirozeným, originálním a prioritním právem. Všechna další práva na zboží nezbytná pro celostní realizaci lidmi, včetně práv na soukromé vlastnictví a jakýchkoli dalších, „by tomu neměla bránit, ale naopak by měla přispívat k jejich realizaci“ jak uváděl sv. Pavel VI.
Právo na soukromé vlastnictví lze považovat pouze za druhotné přirozené právo vyplývající z principu univerzálního cíle vytvořených výhod, a to má velmi specifické důsledky, které by se měly odrazit ve fungování společnosti.“
A na jiném místě: „Spolu s právem na soukromé vlastnictví vždy existuje prioritní a předchozí právo podřídit veškeré soukromé vlastnictví univerzálnímu účelu pozemských statků, a tedy i právu každého je užívat.“
Uvažování o povaze majetku je pro duchovního obecně velmi neobvyklé, ale o to ani tak nejde. Papež František by měl pochopit, že tímto prohlášením skutečně vyzývá k porušení přikázání „nepokradeš“.
Tvrzení nejvyššího představitele římskokatolické církve znamená, že: – pokud někdo chce jíst, může jít do obchodu a vzít si to. – Pokud někdo nemá kde strávit noc, může jít do kteréhokoli domu a usadit se tam. – Pokud si někdo myslí, že je chudší než někdo jiný, může to nepřijmout a „tuto situaci napravit“.
Koneckonců, „Princip všeobecného používání věcí a produktů určených pro všechny, je „prvním principem celého etického a sociálního řádu“. Tvrzení papeže znamená, že pokud někdo chce jíst, může jít do obchodu a vzít si to. Pokud někdo nemá kde strávit noc, může jít do kteréhokoli domu a usadit se tam. Pokud si někdo myslí, že je chudší než jiný, může tuto situaci nepřijmout a „napravit“ ji.
Papež František říká, že migranti by měli mít stejné výhody jako domorodí Evropané: „Nikdo nemůže zůstat znevýhodněn, bez ohledu na to, kde se narodil <…> Hranice států tomu nemohou zabránit. Stejně jako je nepř