Show Email
Vyjádření učitelky Martiny Bednářové, která na hodině slohu v 8. třídě vyprávěla žákům o Ukrajině lži šířené ruskou propagandou, za což byla ředitelkou školy postavena mimo službu. Cílem hodiny bylo podle Bednářové, aby se žáci dokázali zorientovat v dostupných informacích. Následné vyhrožování, zakazování a zastrašování vůči její osobě je podle ní znakem diktatury.
Vážená paní redaktorko,
Vaši žádost o rozhovor jsem se rozhodla odmítnout, nicméně poskytuji Vám
následující vyjádření:
Celoživotně pracuji jako pedagog na základní škole. Vyučuji český jazyk.
Dne 8.4.2022 jsem však byla z donucení vedení školy a starosty MČ P6 nucena
zaměstnání opustit. Stalo se tak bezprostředně po hodině slohové průpravy,
jejímž tématem byla práce s
informacemi. V hodině jsme se zabývali dnes tolik diskutovanou tematikou
rusko - ukrajinské války a stručnými přehlednými dějinami obou států.
Pracovala jsem pouze s ověřenými a historicky zdokumentovanými fakty.
Cílem této hodiny bylo, aby se žáci dokázali zorientovat v dostupných
informacích, aby se naučili vnímat polarizaci společnosti, odlišný názor
brali jako věc běžnou, která je nijak neohrožuje, dokázali s ním pracovat a
neodsuzovali jej. Žákům rovněž vštěpuji, aby se při získávání jakýchkoliv
informací vždy orientovali na více zdrojů a pomocí zdravého logického úsudku
si vytvořili vlastní názory a postoje.
Jejich svobodné názory na cokoliv jsou v našem státu totiž zaručeny ústavou.
Mohou se v nich rozcházet s druhými, ale od toho je tu právě demokratická
diskuse.
Jakmile jim však někdo místo diskuse a argumentování začne vyhrožovat,
zakazovat či zastrašovat, pokud si někdo začne přivlastňovat právo určovat,
co se smí a nesmí říci, a stanovuje limity, pak už se nejedná o žádnou
svobodu slova, to už není demokracie, nýbrž zastrašování a diktatura.
Utvrzuje je pak pouze v tom, že argumenty nemá a pravda je jinde, než tvrdí.
Sama hovořím čtyřmi jazyky, jsem tedy schopna si opatřit informace nejen z
tuzemských zdrojů, ale srovnám se i s tiskem německým, ruským a
francouzským, čímž zároveň odpovídám na Vaši otázku, odkud čerpám informace
nejen k politickému dění.
Své "postavení mimo službu" iniciované jedním z rodičů, schválené vedením
školy a podpořené starostou Prahy 6, jehož důvody mi dosud nikdo nevysvětlil
a nejsou mi známy, vnímám jako alarmující popření všech demokratických
principů a svobod v tomto státě a bezprecedentní omezení slova a názoru.
Pochopila jsem ale jednu věc. Vedení školy ani panu starostovi nejde o děti,
ani o jejich vzdělání. Jak jinak si vysvětlit, že po dvou letech výuky
omezené kovidovými opatřeními, kdy doháníme, co se dá, je připraví o
kvalifikovaného, zapáleného a úspěšného češtináře?
Až doposud jsem byla přesvědčena, že doby "my víme, co si myslíš" či "každý
kdo souhlasí/nesouhlasí, bude..." jsou nenávratně pryč. Jak je ovšem vidět,
nejsou. A je mi z toho hodně, hodně úzko.
S pozdravem a souhlasem ke zveřejnění Mgr. Martina Bednářová
" " " " " "
Podobné e-maily
17716 | Vyjádření " mimo službu postavené" učitelky pro redaktorku Seznam: | 2022-04-20 06:49:03 |