Show Email
Vyjádření učitelky Martiny Bednářové, která na hodině slohu v 8. třídě vyprávěla žákům o Ukrajině lži šířené ruskou propagandou, za což byla ředitelkou školy postavena mimo službu. Cílem hodiny bylo podle Bednářové, aby se žáci dokázali zorientovat v dostupných informacích. Následné vyhrožování, zakazování a zastrašování vůči její osobě je podle ní znakem diktatury.
________________
Vyjádření " mimo službu postavené" učitelky pro
redaktorku Seznam:
"Vážená paní redaktorko,
Vaši žádost o rozhovor jsem se rozhodla odmítnout,
nicméně poskytuji Vám následující vyjádření:
Celoživotně pracuji jako pedagog na základní škole.
Vyučuji český jazyk.
Dne 8.4.2022 jsem však byla z donucení vedení školy a
starosty MČ P6 nucena zaměstnání opustit. Stalo se tak
bezprostředně po hodině slohové průpravy, jejímž tématem
byla práce s informacemi. V hodině jsme se zabývali dnes
tolik diskutovanou tematikou rusko - ukrajinské války a
stručnými přehlednými dějinami obou států. Pracovala
jsem pouze s ověřenými a historicky zdokumentovanými fakty.
Cílem této hodiny bylo, aby se žáci dokázali zorientovat
v dostupných informacích, aby se naučili vnímat
polarizaci společnosti, odlišný názor brali jako věc
běžnou, která je nijak neohrožuje, dokázali s ním
pracovat a neodsuzovali jej. Žákům rovněž vštěpuji, aby
se při získávání jakýchkoliv informací vždy orientovali
na více zdrojů a pomocí zdravého logického úsudku si
vytvořili vlastní názory a postoje.
Jejich svobodné názory na cokoliv jsou v našem státu
totiž zaručeny ústavou. Mohou se v nich rozcházet s
druhými, ale od toho je tu právě demokratická diskuse.
Jakmile jim však někdo místo diskuse a argumentování
začne vyhrožovat, zakazovat či zastrašovat, pokud si
někdo začne přivlastňovat právo určovat, co se smí a
nesmí říci, a stanovuje limity, pak už se nejedná o
žádnou svobodu slova, to už není demokracie, nýbrž
zastrašování a diktatura. Utvrzuje je pak pouze v tom,
že argumenty nemá a pravda je jinde, než tvrdí.
Sama hovořím čtyřmi jazyky, jsem tedy schopna si opatřit
informace nejen z tuzemských zdrojů, ale srovnám se i s
tiskem německým, ruským a francouzským, čímž zároveň
odpovídám na Vaši otázku, odkud čerpám informace nejen k
politickému dění.
Své "postavení mimo službu" iniciované jedním z rodičů,
schválené vedením školy a podpořené starostou Prahy 6,
jehož důvody mi dosud nikdo nevysvětlil a nejsou mi
známy, vnímám jako alarmující popření všech
demokratických principů a svobod v tomto státě a
bezprecedentní omezení slova a názoru.
Pochopila jsem ale jednu věc. Vedení školy ani panu
starostovi nejde o děti, ani o jejich vzdělání. Jak
jinak si vysvětlit, že po dvou letech výuky omezené
kovidovými opatřeními, kdy doháníme, co se dá, je
připraví o kvalifikovaného, zapáleného a úspěšného
češtináře?
Až doposud jsem byla přesvědčena, že doby "my víme, co
si myslíš" či "každý kdo souhlasí/nesouhlasí,
bude..."jsou nenávratně pryč. Jak je ovšem vidět,
nejsou. A je mi z toho hodně, hodně úzko.
S pozdravem a souhlasem ke zveřejnění Mgr. Martina
Bednářová"
Podobné e-maily
17804 | Vyjádření " mimo službu postavené" učitelky pro redaktorku Seznam: N E S K U T EČ N É !!!!!!!!!!!!!!!! | 2022-04-26 22:04:42 |