Show Email
Anonymní text údajného učitele. Ten si stěžuje, jak upadá školství a o ministru školství Petru Gazdíkovi mluví jako o hloupém vesnickém učiteli. Vláda je pak podle něj plná nekompetentních lidí.
Prosím přeposílejte dál , předseda vlády by se měl zamyslet co za hlupáky
do vlády jmenoval .
Článek je velmi výstižný a vypovídá dnešní realitě .
"
Předmět: Fwd: Nový ministr školství?
"" " "
"
" "
Nový ministr školství? Toto o něm píše jeden starý učitel
Nový ministr školství? Toto o něm píše jeden starý učitel
Za pětatřicet let své pedagogické praxe jsem se setkal s nejrůznějšími
pitomci jak za katedrou, tak i před ní. Nikdy jsem si nedělal iluze o tom,
že všichni Češi jsou národem myslitelů, byť patří k následovníkům J. A.
Komenského. To, co zažívám v posledních měsících, však překonává všechno, s
čím jsem se za celý život (i ten neučitelský ve svých 69 letech) potkal a
utkal Až neuvěřitelnou koncentraci těchto hloupých a nekompetentních osob
představuje nedávno jmenovaná Fialova vláda. Pokud to předseda této vlády
nevidí nebo nechce vidět, pak je mi ho upřímně líto. Konec, který ho čeká,
nebude nijak milosrdný. Začnu tím, co je pro mě jako středoškolského učitele
nejdůležitější: Zkušenosti z posledního desetiletí, kdy jsme u nás
„testovali“ koncepci tzv. státních maturit, ukázaly, že touto cestou dále
jít nelze. Nejen proto, že se výrazně snížila úroveň dosahovaných výsledků
u absolventů středoškolského studia. Pod rouškou jakési „modernity“ se rok
od roku propadáme hlouběji a hlouběji. Odmaturují nevzdělaní a v době kovidu
téměř nevzdělavatelní. Střední školy produkují polovzdělance a pologramoty.
Naše „vysoké“ školy v tom pouze pokračují a navíc je možno studovat zcela
nepotřebné a lehce vystudovatelné humanitní obory . A vrcholem všeho je, že
tomu všemu chtějí „šéfovat“ vesničtí učitelé typu P Gazdíka. Je třeba
jasně říci: DOST! Tudy cesta doopravdy nevede! Připomínám, že nijak
nesnižuji práci většiny vesnických učitelů základních škol.
Netuším, jakými cestami se podařilo prostrkat hloupého vesnického učitele
zeměpisu a matematiky Petra Gazdíka až na post ministra školství. To si
bude muset jednou zodpovědět premiér P. Fiala: před tímto národem i před
dějinami. Že se tím zapíše tím nejčernějším písmem do naší novodobé
historie, snad ani nemusím zdůrazňovat.
Takový úpadek školství jsme tady neměli ani za komunistického režimu, který
byl sice přeideologizovaný, avšak vždy dodržoval potřebnou míru odbornosti a
kladl důraz na přísnou vědeckost o čemž svědčí úspěchy našich tehdejších
studentů v mezinárodních vědomostních soutěžích. Dnes tady máme jen
amatérismus a propagandu zasahující všude, kam se podíváme. Vysoké školy,
kterých bylo daleko méně a studovali je jen ti maturanti, kteří na to měli
hlavu, anebo záhy dostudovali. Dnes máme 3x více studentů vysokých škol a
podle toho vypadá jejich úroveň.
Již mnohokrát jsem kritizoval fakt, že novým ministrem školství se má stát
vesnický učitel ze základní školy s několika lety pedagogické praxe, který
se navíc potýká s českým pravopisem. To jsme tady doopravdy ještě neměli.
Doporučuji proto P. Fialovi, aby slétl z nebes na zem a vzal tento prostý
fakt na vědomí Nebudu se zabývat nejrůznějšími přihlouplými nápady tohoto
učitele základní školy ze Suché Lozi na Uherskobrodsku. Je to pod mou
úroveň. Politickým a lidským „odpadem“ jsem vždy pohrdal a nic na tom
nehodlám měnit. Činil jsem tak za komunistického režimu, jehož
představitelé mě za to neměli rádi a budu si tak počínat i nyní – v
podmínkách svobodného a demokratického státu.
Proto je pro mne naprosto nepochopitelné, že se k moci dostává to nejhorší,
co tato země dokázala vygenerovat. Bohužel – v systému vlády politických
stran, který je u nás praktikován od r. 1989, jsme se nemohli dočkat ničeho
jiného: Strany vrhají do politického života jen to, co samy vyprodukovaly.
Mají-li tam pouze samý „odpad“, pak tento „odpad“ bude zamořovat veřejný
prostor, tedy i politiku ‒ včetně parlamentu a vlády. Navíc se kličkou pana
Rychetského dostal k moci slepenec stran, které by jako samostatné neobstály
v konkurenci. Před dveřmi Parlamentu ČR by zůstali nejen Piráti, ale také
lidovci a určitě paní Pekarová-Adamová.
Jako ukázku toho, kam až lze zajít, uvedu nejnovější výrok P. Gazdíka.
Informuje o něm deník „Hospodářské noviny“ z dnešního dne (22. 12 2021).
Titulek HN zní: „Státní část maturity by mohli žáci skládat třeba už ve
druhém ročníku, plánuje Gazdík“. (Hospodářské noviny, 22. 12. 2021)
Mám mnohem lepší nápad:
Což takhle rozdávat nově přijatým studentům na středních školách maturitní
vysvědčení rovnou při zahájení studia?
První den asi nikoliv, ale šlo by to hned v následujících dnech, až budou
mít ředitelé k dispozici osobní údaje o těchto studentech.
Ušetřilo by se na provozu škol, na platech učitelů i ředitelů, ba i školníků
a zaměstnanců školních jídelen. To by byl „zlepšovák“!
Ale dost legrácek!
Vzdělávání příštích generací je doopravdy vážná věc a „výzva“, jak se dnes
moderně říká.
Souhlasím s tím, co jsem kdesi zaslechl přímo z úst P. Gazdíka: že totiž
chceme dosáhnout toho, aby naše děti byly připraveny pro život za 30 nebo 50
let.
Také já si to přeji.
Tím, že jim to budeme ulehčovat tak hloupým způsobem, jaký navrhuje nový
ministr školství kýženého cíle nedosáhneme.
Pouze se budeme dále propadat v úrovni našeho školství a podle toho budou
kvalitní budoucí lékaři, právníci, inženýři, vědci, učitelé.
Tak jednoduché to je, že by to někdo mohl vysvětlit i P. Gazdíkovi.
Věřím, že si P. Fiala udělá čas a P. Gazdíkovi to vysvětlí.
Lépe by však bylo, kdyby ho rovnou z funkce ministra školství odvolal.
Dříve, než nadělá nenapravitelné škody.P
.P S.
Právě jsem zhlédl tiskovou konferenci po prvním zasedání Fialovy vlády. Pan
premiér opět vysvětlil, že za všechno může předchozí vláda, že bude lépe
Neřekl však adresně, komu bude lépe a jak to provede.
Pokud si až dosud někdo dělal iluze o tom, že s P. Fialou přichází slibovaná
ZMĚNA, musel být notně zklamán. I těch pár novinářů, kteří se tohoto
zbytečného vykecávání politiků naší nové vlády zúčastnili, si muselo odnést
jediný dojem: chaos bude pokračovat a žádná změna se konat nebude.