Show Email
lehká Fabia dostává výšší emisní pokutu, než těžký Suberb, z toho vyplývá, že členství v EU je chyba
Lehká Škoda Fabia 1.0 MPI 44 kW je penalizována za cokoliv nad 82,53 g/km,
kdežto těžký Superb 2.0 TDI 110 kW s automatem může bezplatně vypouštět až
99 gramů. Proto emisní pokuta za nejlevnější fabii je 59.968 Kč a za
manažerský superb jen 4902 Kč. Zkrátka sociální spravedlnost, ale naruby.
https://dfens-cz.com/jak-eu-zakazala-prodavat-skodu-fabii-combi/
(https://dfens-cz.com/jak-eu-zakazala-prodavat-skodu-fabii-combi/)
Skutečně vám ještě pořád přijde, že členství v EU má vyšší přínosy než
zápory?
--WEB--
Jak EU zakázala prodávat Škodu Fabii Combi
Jan Mrcasik25.8.2021Ostatní339 Komentářů
Featured Image
Výroba stálice českých rodin, Škody Fabie Combi, končí kvůli EU. Škoda auto výslovně říká, že „Extrémně přísná emisní norma EU7 nyní dramaticky zrychluje transformační proces směrem k elektromobilitě … musíme se rozloučit s některými produkty se spalovacím motorem”.
Nejde však o reálné škodliviny – jde o úmyslně likvidační a diskriminační pokuty EU za “flotilové emise CO2”, a úmyslně technicky nesplnitelné a nesmyslné emisní normy. Podívejme se, jak to funguje.
Z naprostého nezájmu veřejnosti zavedla EU před lety koncept “flotilových emisí CO2”. V praxi to znamená, že vezmete celkový počet aut vyrobených automobilkou a přihlášených do provozu; tento počet vynásobíte počtem gramů CO2´, která každé z těchto autu vypustí nad “bezplatný” limit stanovený EU; toto číslo vynásobíte částkou 95 eur; a takovou pokutu musí automobilky zaplatit EU do “zelených fondů”.
Onen bezplatný limit se přitom neustále posouvá “ambiciózními” Eurokomisaři, Europoslanci a zelenými nátlakovými organizacemi. Původně byl 160 g CO2/km, v roce 2015 byl snížen na 130 g CO2/km a od roku 2020 pak pouhých 95 g CO2/km. Tím nicméně eskapáda nekončí – v roce 2025 by EU ráda limit snížila na 81g a v roce 2030 na 59g či lépe úplnou nulu. Ukažme si, jak to funguje, na konkrétním příkladu pro aktuálně platný limit 95g.
Fiat Punto byl “kriticky ohroženým druhem” – s nesmrtelným točivým motůrek FIRE 1.2 totiž vypouštěl ďábelských 145 gramů CO2 na km, a s výkonnějšími motory to bylo ještě horší. V roce 2017 přitom FIAT prodal 49688 Grande Puntů, takže počítejte se mnou, jakou pokutu by nejméně dostal, kdyby je vyráběl ještě v roce 2020:
49688 prodaných Grande Punto × (145-95 gramů CO2) × 95 EUR = pokuta 236,018,000 neboli 236 milionů EUR.
Jak moc je to ztrátové? Původní prodejní cena nového GrandePunta byla 9655 EUR. Za každý prodaný Grande Punto FIRE 1.2 by však Fiat zaplatil pokutu 50g CO2 × 95 EUR = 4750 EUR.
To je uhlíková pokuta ve výši 49% ceny auta. Na každém prodaném autě by tak Fiat prodělal i kalhoty.
Nicméně ani EU není tak šílená, aby automobilkám paušálně zakázala vyrábět limuzíny, sportáky a SUV. To by se proti ní vzbouřili i zelení Němci. Proto je věc komplikovanější o hmotnostní koeficient a právě rozpočítání na flotilu všech vyrobených aut.
Hmotnostní koeficient je socialistický vynález, jak dovolit Němcům vyrábět dvoutunové limuzíny a SUV a přitom zachovat “stejnost” CO2 emisí tím, že o to více zdaní levná malá auta Škodovce a Fiatu. Za každých 30g hmotnosti méně oproti referenčním 1380kg se i limit CO2 zpřísňuje o další gram = 95 EUR, tzn. Fiat platí více, kdežto naopak za každých 30kg nadváhy je limit liberálnější = Mercedes platí méně. Jak psal Svět motorů:
Lehká Škoda Fabia 1.0 MPI 44 kW je penalizována za cokoliv nad 82,53 g/km, kdežto těžký Superb 2.0 TDI 110 kW s automatem může bezplatně vypouštět až 99 gramů. Proto emisní pokuta za nejlevnější fabii je 59.968 Kč a za manažerský superb jen 4902 Kč. Zkrátka sociální spravedlnost, ale naruby.
Důležitější je ale přepočet na flotilu. Automobilka je ve finále pokutována za to, o kolik gramů CO2 překročí limit 95 g / km průměrné uhlíkové emise všech jejích prodaných aut dohromady (korigovaných o hmotnostní koeficient, samozřejmě). I tak by ale pokuty byly likvidační – sdružení JATO spočítalo, jaké pokuty by automobilky dostaly, kdyby v roce 2020 nadále nabízely auta, jaká chtějí zákazníci ale nenávidí je EU. Jedná se o miliardy EUR:
(Zdroj JATO, screenshot Autobible EURO CZ)
Pokud by tedy FIAT prodával jedině GrandePunto 1.2, zbankrotoval by skrze CO2 pokuty v pekelném ohni. Ovšem kdyby polovina prodaných aut byla strašlivá GrandePunta s emisemi pekelných 145g CO2 / km, kdežto druhá polovina všech prodaných aut by byly slu