Show Email
Umělci nemají co žádat o podporu, jsou dle Dalibora Jandy "přemnožení" a zhýčkaní, měli by jít makat
---Dalibor Janda - umělci jsou přemnožení...Je ze staré školy
a je to zřejmé z každého jeho slova, zatímco mnozí muzikanti
demonstrují za živou hudbu a žádají stát o finanční
kompenzace, že nemohou kvůli pandemii vystupovat v plném rozsahu,
Dalibor Janda, který letos oslaví čtyřicet let na scéně, k
tomu zaujal zcela opačný postoj.Podle něj se česká hudební
scéna alespoň vytřídí.Nebýt pandemie, Dalibor Janda by 30.
března v pražské Lucerně zahájil své jubilejní turné ke
čtyřiceti rokům na hudební scéně.Přestože se koncert kvůli
vládnímu nařízení neuskutečnil a on přišel o téměř půl
milionu korun, nestojí podle svých slov s nataženou rukou a
nečeká na pomoc.„Nestěžuju si, nejsem na tom tak špatně,
abych nevydržel půl roku nebo rok bez kšeftů…Pokud někdo
nepřežije bez dotací nebo jiné pomoci, ať se na to vykašle a
jde dělat něco jiného…“ vzkazuje Dalibor Janda, podle
něhož nejvíc řvou divadelníci, kteří dostávají
dotace.„Když slyším, jak fňukají, jsem naštvaný. Ať se to
vykrystalizuje. Jetu moc umělců, pokud se někdo neuživí, ať
jde dělat něco jiného, některá děvčata už šla do
supermarketů. Umělcijsou přemnožení. Když děláš v Americe
SuperStar pro třistamilionový stát, tam se to ztratí, ale dva
podobné pořady ročně pro desetimilionové Česko jsou
moc.Přitom pak nemají kde hrát, dávají dohromady revivaly, což
je samozřejmě pro pořadatele levnější, ale vystupují
většinou na playback a místo umění předvádí estrádu. Když
nemají hity, musí se živit tak, jak se dá,“dodává
Janda....Konečně to všem ,,hercům" a komediantům ministr
zdravotnictví řekl ...V roce 2000 měla prý Česká republika
118 divadel a 121 stálých scén.V roce 2010 bylo ve statistice
uvedeno 151 divadel a 160 stálých scén.V roce 2018 bylo v provozu
182 divadel a 174 stálých scén.Z toho zřizovaných veřejným
sektorem 39 divadel (89 stálých scén).Soukromých
„kapitalistických“ divadel zřizovaných podnikateli je 56,
spolky 67. obecně prospěšnými společnostmi 20.Pouhých 941,5
milionu vybraly divadla za vstupné, 1,5 miliardy dostala divadla
dotace od státu, 0,5 miliardy od krajů, 2,35 miliardy od měst a
obcí.Celkem to je za „ normální “ necovidový rok 4,4
miliardy dotací, což ukazuje na 25% soběstačnost.Průměrná
cena vstupenky je 280 Kč, dotace z veřejných prostředků na tuto
vstupenku je 1100 Kč.Tohle přece není normální…S nataženou
rukou k Babišovi stojí frontu všichni herci a herečky, kteří
chtěli emigrovat poté, co vyhrálo volby ANO.Ne, že bych snad
měl ....něco proti hercům, ale zrovna před chvílí byl v rádiu
rozhovor se dvěma herečkami, kdy jedna se přímo
rozplývala, jak ráda jezdí do Asie odpočívat, protože tam
mají dobré jídlo druhá jí přitakávala a zasněně
vzpomínala na nádherné pobyty v jižní Francii a Vietnamu.Jako
absolvent ČVUT jsem si připadal jako vesnický balík, protože
tam jsem nikdy ani nebyl a už asi nebudu!Konečně jim to ministr
zdravotnictví řekl:Nouzový stav = válečný stav.Když spadl za
války barák, hospoda, divadlo - tak dostal každý kulový a musel
se z toho vyhrabat sám, jak uměl.A ti ostatní se museli umět o
sebe postarat sami, aby přežili.Tak nechápu,proč by ti ostatní
lidé měli platit ze svých peněz nějaké ztráty jiných, které
ani nezavinili.Stát se stará, (a stará se velmi dobře), aby to
každý ustál.Kdo není blbý, tak to vidí.A každý pořádný
hospodář má nějakou finanční rezervu a nejede na doraz. A
pokud ji prolyžovali, proslunili, prožrali a nemají ani floka,
tak je to jenom jejich problém a nevím, proč bych se jim já měl
skládat na nějakou jejich ztrátu !!!V nouzovém stavu se
přežívá a netvoří se zisky.A pokud to neumíte, tak to
podnikání zabalte.Na dálnici chybí pracovní síly pořád !