Show Email
Pokud se neudělá něco zásadního proti dosavadním trendům, jsme poslední generací. Email karikuje a vyjadřuje nelibost nad stereotypy dnešního světa.
Poslední generace
Pokud se neudělá něco zásadního proti dosavadním trendům, jsme poslední generací. Další
už nepřijdou, protože nastane konec světa. Nechceme být poslední generací, proto musíme
burcovat.
Všichni cítíme, že jde o jistou marketingovou zkratku, o nadsázku, o symboliku. Má v sobě
ale racionální jádro. Jsme v jistém bodě zlomu a mnohá data o tom svědčí. Zničující trendy nás
dlouho nechávaly chladnými, až mezitím nabyly fatálních a apokalyptických rozměrů. Zažíváme
projevy změn už nevratných, nebo můžeme na poslední chvíli ještě něco udělat?
Jsem v tomto smyslu spíše skeptikem. Podle mne jsme již za bodem zlomu a už pojedeme
pořád jenom z kopce. Až do pekel. A poslední generací opravdu jsme, a to v mnohých ohledech.
Místo burcování je dnes čas už jen na určitou rekapitulaci. Chtělo by se říci testament, ale komu by
byl určen, když jsme poslední generací, že.
Ano. To podle všeho jsme. Jsme poslední generací, která umí číst knihy. Která potřebuje
číst knihy. Generací, které nestačí po internetu posbírané střípky, ale která si potřebuje otáčet jednu
papírovou stránku za druhou.
Jsme poslední generací, která považuje gramatiku za důležitou věc. Poslední generací,
jejíž příslušníci se zastydí, když udělají chybu v psaném projevu. Poslední generací, která chce (a
mnohým se to i daří) mluvit a psát hezky česky.
Jsme poslední generací, která udrží pozornost déle než dvě minuty, která rozumí
mluvenému i psanému projevu, která umí dokončit souvislou větu, která umí vyjádřit myšlenku, jež
má začátek a konec i nějaký smysl. Jsme poslední generací, která se dorozumívá prostřednictvím
vět a ne pouze citoslovci a halekáním. Nebo možná poslední generací, která se vůbec dorozumívá.
Jsme poslední generací, která ví, že se má dávat ve dveříc