Show Email
Nějaká panelová diskuze, kdy se jeden ptá, kolik je CO2 v atmosféře. Odpovědi se pohybují v jednotkách procent, ale je ho jen 0,04%. Komentář ukazuje na letecký provoz, který může za oteplování. Nenašel jsem zdroj tvrzení, je možné, že může být z části pravdivé. Odvolává se na to, že CO2 zůstává ve výškách, při zemi jej rostliny přemění na kyslík.
KDYŽ SE VĚDEC, ZŘEJMĚ OMYLEM, DOSTANE MEZI BLBCE, KTEŘÍ JSOU MIMO REALITU.
Každý rozumný člověk ví, že to je jeden obrovský HUMBUK, na kterém bohatne ve světe několik jedinců!
Důkazem toho jsou EMISNÍ POVOLENKY ! ….. Tyto v podstatě ovlivňují (a velmi zdražují) veškerou produkci (od energií, průmyslu až po zemědělské produkty a potraviny …. = omezení chovu hovězího z důvodu prdění krav .., zákaz a omezování hluboké orby z důvodu uvolňování CO2 z půdy …. a podobné další hovadiny z vedení EU !).
Jak to, že se s EMISNÍMI POVOLENKAMI obchoduje na burze ?!!!! Je to pouze a jen velmi dobrý kšeft a s emisemi a ekologií to nemá nic společného!
Ono to není ani tak o množství, jako o tom,KDE se CO2 generuje. CO2 je těžší než vzduch, tedy pokud má stejnou teplotu, jako jeho plynné okolí, v horkovzdušných balonech je mnohem teplejší, proto ty balony, přestože jsou naplněné tímto ,,těžkým" plynem, stoupají vzhůru - než se jejich obsah ochladí. CO2, vypouštěné u země, ZŮSTÁVÁ U POVRCHU A ROSTLINY Z NĚJ FOTOSYNTÉZOU VYRÁBĚJÍ PRO SEBE ŽIVINY A KYSLÍK!!! takže pokud rostliny budou mít nedostatek CO2, klesnou nejen výnosy zemědělských plodin, ale i obsah kyslíku v atmosféře a to je to, co bychom chtít rozhodně neměli.
Na druhou stnu CO2, které vypouštějí motory letadel a denně to jsou DESÍTKY TUN! se do tohoto koloběhu nedostává; je to proto, že výfukové plyny jsou horké a okolní prostředí ve výškách, kde letadla létají, značně studené. Takže z výfukových plynů letadel se v horních vrstvách atmosféry tvoří vrstva, které sluneční záření stačí k tomu, aby se v daných výškách udržela po velmi dlouhou dobu; řádově jednotky let a která neustále tloustne. A PRÁVĚ TATO VRSTVA JE PŘÍČINOU ZMĚN KLIMATU NA ZEMI!!! Takže za všechno může ne pozemní doprava, ale LETECKÝ PROVOZ! jenže udělat s tím nic nejde, protože jakákoli snaha o jeho omezení by způsobila okamžitou globální ekonomickou katastrofu. Pomohlo by jedině to, že: 1/ veškerý letecký provoz stlačit do výšky max. 100 m nad terén - a zvýšit tím náklady na palivo na dvojnásobek, nemluvě o hlukové zátěži i riziku kolizí s pozemníinrastrukturou, nebo 2/ vymyslet něco, co by bylo schopno CO2 z horních vrstev atmosféry průběžně a dlohodobě odsávat a vypouštět u země, kde by si s tím rostliny poradily. A, samozřejmě, přestat likvidovat zeleň třeba výstavbou obřích supermarketů a skladů. Veškeré parkovací plochy by měly být udělány tak, aby umožňovaly průsak srážkových vod do podzemí a mohla na nich růst tráva, např. A na střechách hal by měla být zeleň, ne fotovoltaika.
______Strojový přepis a překlad videa ______
[00:00.000 --> 00:04.000] Panelisté, kolik procent naší atmosféry tvoří CO2?
[00:04.000 --> 00:06.000] Zopakujte tuto otázku.
[00:06.000 --> 00:09.000] Kolik procent naší atmosféry tvoří CO2, oxid uhličitý?
[00:09.000 --> 00:11.000] Asi pět procent.
[Pět?
[00:13.000 --> 00:20.000] Vidím tam pět a naznačuji, že víme, že doprava způsobuje 49 procent CO2,
[00:20.000 --> 00:24.000] takže proto všichni pracujeme na energetické transformaci.
[00:24.000 --> 00:26.000] Dobře. Tak jaké číslo to podle vás je?
[00:26.000 --> 00:28.000] Pět.
[00:28.000 --> 00:32.000] Dobře. Máte jeden, pane Boyde?
[00:32.000 --> 00:35.000] Takže máme pět, sedm, osm.
[00:35.000 --> 00:37.000] Já se chystám na horní hranici.
[Dobře. Odpověď je 0,04 procenta.
[00:41.000 --> 00:44.000] Ne jedno procento, ne půl procenta.
[00:44.000 --> 00:48.000] Je to 0,04 procenta. Za posledních pár let se zvýšila z 0,03 procenta.
[00:48.000 --> 00:53.000] To je to, co nám všichni podsouvají, je tato nepatrná změna CO2.
[00:53.000 --> 00:57.000] Pokud se dostaneme pod 0,02, začnou umírat rostliny.
[00:57.000 --> 01:02.000] Pokud se dostaneme pod 0,02, rostliny začnou umírat.