Show Email
Současný systém vzdělávání svazuje pedagogům ruce. Přibývá více a více žáků s individuálními studijními plány a diagnózami porruch učení. Inkluze zdržuje ostatní žáky ve vzdělávání. Chybí jak všeobecný přehled tak i logické myšlení.
Text v těle e-mailu dále kritizuje současné školství, naráží se na GreenDeal, Piráty i Sorose. Autor obhauje školský systém z dob Marie Terezie - biflování, kázeň. Závěr těla e-mailu pak obsahuje rádoby vtipný text na téma multi gender ve školách.
Dotaz učitelky
Piráti usoudili, že vše ve školství je špatně a my učitelé učíme prý jak za Marie Terezie. Která mimochodem svou povinnou školní docházkou nastartovala průmyslový rozvoj Čech, dnes bezpečně zlikvidovaný!
Tak předně: ve školách se neučí nic nazpaměť, navzdory tvrzením odborníků ve věku 20+, protože to je "týrání dětí", výsledky podle toho vypadají. Každý má názor, nepodložený vědomostmi, čím blbější, tím lépe. Občas se zřejmě museli naučit vzoreček a dodnes z toho mají trauma
Za druhé: Marie Terezie potřebovala vzdělané poddané – do začínajícího průmyslu, úředníky, vojáky. Dnes je důležitý postoj, nikoli vzdělání, vzdělání naopak škodí. Jinak by lidem totiž mohlo dojít, že například celý Green Deal je z fyzikálního i ekonomického hlediska úplná pitomost.
Za třetí: ve školách byla za Marie Terezie kázeň jako řemen. O tom dnes nelze vůbec hovořit, každý učitel stojí dnes a denně proti přesile sebevědomých neználků, kteří na rozdíl od něj mohou cokoli. Ptám se tedy Pirátů: co je ve školách jak za Marie Terezie? Lavice? Tak šlapejte PIRÁTI... ŠLAPEJTE ... snad vás Soros platí dobře! U vchodu do Stellenbohmovy univerzity v Jihoafrické republice visí cedule, na které je tento text:
"Ke zničení jakéhokoli státu na světě není třeba atomových bomb ani raket dlouhého doletu. Stačí snížit kvalitu vzdělávání a nechat studenty podvádět při zkouškách. Pacienti umírají rukama takových lékařů. Budovy se hroutí rukama takových inženýrů a architektů. Peníze se ztrácejí vinou takových ekonomů. Spravedlnost mizí v rukou takových právníků a soudců. Úpadek vzdělání je úpadkem národa!"
To platí při této vládě v ČR na 1 000 %!
Vyjádření učitelky...
Dobrý den, paní Králová, reaguji na Vaši stížnost
ohledně převlékaní na hodiny tělesné výchovy,
kdy je Vaše dcera nucena se převlékat ve společném
prostoru se spolužačkou Františkem Dolákem...
..která se narodila jako chlapec, ale identifikuje se jako dívka.
Pochopili jsme, že Vaší dceři je krajně nepříjemné,
že spolužačka František se při převlékání zcela odhaluje
a jsou vidět její genitálie, konkrétně penis.
Danou situaci jsme před začátkem tohoto
školního roku konzultovali na poradě, a rozhodli
jsme se navýšit počet převlékacích místností na čtyři,
a to takto:
První je pro dívky, které se identifikují jako dívky
Druhá je pro žáky s mužskými pohlavními orgány,
kteří se identifikují jako dívky či jinak.
Třetí je pro chlapce, kteří se identifikují jako chlapci
Čtvrtá je pro žáky se ženskými pohlavními orgány,
kteří se identifikují jako chlapci či jinak.
Jelikož hodiny tělocviku dívek a chlapců
nejsou ve třídě Vaší dcery souběžné, jsou pro třídu
Vaší dcery vyhrazené pouze první dvě místnosti,
zbylé dvě místnosti jsou obsazeny jiným ročníkem.
Vaše dcera se převléká ve druhé místnosti
s výše zmíněnou spolužačkou Františkem.
Jak Vaše dcera Karel, tak spolužačka František mají
penis, nechápeme proto pohoršení Vaší dcery Karla,
když sama Vaše dcera Karel penis má. Nejsme schopni
zajistit další vhodné prostory pro dívky s penisem,
které mohou mít trauma z pohledu na jiný penis.
Dále bych potřebovala vyřešit situaci s Vaším dalším
potomkem, Vladimírem. Tento se někdy identifikuje
jako chlapec, jindy jako dívka. Bohužel změnu identifikace
provádí i několikrát týdně, a zjistili jsme, že se tak vyhýbá
hodinám tělocviku, kdy tělocvik pro dívky je v rozvrhu
třídy v pondělí, a tělocvik pro chlapce ve středu.
Hrozí tak, že nebude z tělesné výchovy klasifikován.
Situaci ohledně obou Vašich potomků jsem samozřejmě
konzultovala s naším panem ředitelem, který kontaktoval
MŠMT pro metodický pokyn, jak v dané situaci postupovat.
Bohužel stále čekáme na odpověď.
Samotnou reakci pana ředitele se zde neodvažuji
reprodukovat, nicméně bych to slušně shrnula tak,
ať jde Vaše celá rodina do hajzlu.
S úctou,
Jana Nováková třídní učitelka.
------- text přílohy -------
Na Česko se valí pohroma. K maturitám se blíží nová generace „ekonomů“ Již podruhé jsme se sešli s učitelkou z jedné střední školy ekonomického směru v Praze. Minulý rok v listopadu nám popsala, jak to vypadá s úrovní vzdělání na její škole. Dala nám také nahlédnout do testů, které žáci odevzdali. Pohled to nebyl povzbudivý. Tentokrát nám popsala další komplikace, které kantory při výuce brzdí. „Blíží se období, kdy vrcholí přípravy maturantů k závěrečné zkoušce,“ říká žena s několikaletou učitelskou praxí, která si přeje, vzhledem k ožehavosti tématu, zůstat v anonymitě. „Jenže tak jednoduché to není. Učitel má dnes ve třídě zhruba dvacet pět žáků. Zhruba dvě třetiny z nich mají nějaká potvrzení z různých poraden a od různých často i soukromých psychologických praxí o tom, s čím vším se nemůže dotyčný žák setkat.“ Co všechno kantor nemůže Jejímu sdělení přesně nerozumíme, a tak žádáme vysvětlení. „Zhruba polovině žáků vadí a narušuje jejich psychický vývoj to, že je vyvoláte, proto to dělat nesmíte. Další část žáků negativně ovlivňuje dokonce už i ten fakt, že se jich na cokoliv během vyučování zeptáte. Takže se jich na nic neptáte a vlastně ani nemůžete. Další skupina studentů má potvrzení na to, že na ně neblaze působí překvapení, stresují je. Takže odpadají prověrky, které zjistí jejich znalosti.“ Nedá nám to a ptáme se, zda je na tom současná mladá populace zdravotně opravdu tak špatně. „Řada těchto psychologických „odborníků“ je schopna vypracovat posudek na žáka o individuálním vzdělávacím přístupu, aniž by samotného žáka viděli. Stačí jim k tomu telefonická konzultace s rodičem a hlavně finanční úhrada za tento úkon.“ Individuální vzdělávací plán (IVP) je podle materiálů Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a Národního pedagogického institutu České republiky jedním z podpůrných opatření, které slouží k podpoře vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami nebo s mimořádným nadáním. Vytváří se na základě doporučení školského poradenského zařízení a žádosti zletilého žáka nebo zákonného zástupce. Poměrně neochotně a teprve po opětovných žádostech se nám podařilo získat také vyjádření ze dvou dalších středních škol ekonomického směru v Praze. Slova učitelky jsme si chtěli ověřit. Ani v jednom případě však nestojí školy o zveřejnění jména. „Individuální vzdělávací plán není špatnou institucí. Řadě studentů pomůže přenést se přes problémy, které by asi ve vzdělávacím procesu sami nepřekonali. Trochu problematicky se však může jevit způsob vytváření těchto plánů. V mnoha směrech bývá školským poradenským zařízením doporučen tak, že zbytečně limituje nejenom učitele, ale i samotného žáka,“ čteme ve vyjádření, které jsme získali od střední školy v desátém pražském obvodu. „Silně to omezuje způsob výuky,“ zaznívá z prohlášení školy z opačné části města. „Individuální vzdělávací plán je pro školu závazný, nikdo však nekontroluje, zda byl udělen a vytvořen oprávněně. Realita je taková, že počet případů IVP stále přibývá. Učitele to zahání do slepých uliček.“ „Na zkoušení u tabule zapomeňte. Je to nevhodné, nedůstojné a stresující,“ říká s úsměvem učitelka. „Dnes se vše zjišťuje už jen formou testů, a nejlépe ještě s předepsanými odpověďmi, kde se jen kroužkuje správná odpověď. Nicméně ani tento test nesmíte dát bez ohlášení, takže předem oznamujete, kdy se test bude psát. Ani tím to ale nekončí. Zpravidla učitel musí ještě podle nařízení vedení školy oznámit okruhy zkoušené látky. V praxi to znamená, že se žákům předá ukázkový vypracovaný příklad. Ve skutečném testu se pak změní jen čísla v zadání.“ Zoufalost, které si nikdo nevšímá Na dotaz, zda oznamování testů předem vede k lepším známkám, učitelka s dlouholetou praxí odpovídá: „Když rozdáte ve třídě zadání testu, čtyři nebo pět žáků se zvedne, sbalí si věci a odejdou domů. Druhý den přijdou, v omluvném listě mají napsáno „nevolnost“. Omluvenku si sami podepsali, je jim totiž víc než osmnáct a vy nedokážete, že jim nevolno nebylo.“ Podle slov kantorky se všechno znovu opakuje, musí se oznámit termín náhradního testu, okruhy, ukázkové příklady a i na konci tohoto kola může být překvapivě další náhlá nevolnost. Předmaturitní test budoucího ekonoma. Předmaturitní test budoucího ekonoma. Foto: Petr Kouba, PrahaIN.cz Jak se k těmto situacím staví vedení škol? „Otloukánkem je učitel. Žák, ať na studium kašle sebevíc, vždy přináší škole peníze. Takže ať jsou známky jakékoliv, vždy se na vysvědčení musí objevit známka, která dovolí jít studentovi dál směrem k maturitě. A u maturity? Tam se dává nejhůř trojka, i když se žák bude dívat celou dobu z okna,“ říká učitelka z pražské střední odborné školy, kterou zřizuje Magistrát hlavního města Prahy (pozn. red. bavíme se o ústní části maturitní zkoušky). Problém s omluvenkami u středoškoláků, kteří překročili osmnáct let, potvrdilo i vedení další školy. „Víme o tom, také nás to trápí, ale nic s tím nezmůžeme. V tomto případě na straně studentů a jejich samoomluvenek stojí zákon. Samozřejmě, že už byl institut vlastní omluvenky několikrát na naší škole zneužit studenty. Dochází k tomu podle našeho názoru ale hlavně u studentů, kteří nemají k danému studijnímu oboru vůbec žádný vztah.“ Vyjádření učitelky jsme přednesli i další kantorce, která ale působí mimo Prahu a na jiném typu školy. Na víceletém gymnáziu. „U nás to takto černé nemáme. S omluvenkami fungujeme dlouhodobě a bez výrazných problémů. Ale je pravda, že počet různých diagnóz poruch učení se zvyšuje i u nás. Mám zkušenosti i s inkluzí v dnešní podobě a v tomto případě musím přiznat, že kvůli jednomu žáku, opustila další polovina třídy náš vzdělávací ústav. Ne proto, že by ho neměli rádi, ale proto, že se prostě naučili mnohem méně. A vzhledem k tomu, že plánovali studium na vysoké škole, přešli na jiná gymnázia v okolí.” Vraťme se zpět k učitelce, která se s námi o své zážitky dělí již podruhé. Naše minulá sonda do školního života odhalila, že některým středoškolákům chybí všeobecný rozhled. Netuší například, kdy skončila druhá světová válka, ale nevědí také, jaké přelomové události se staly v letech 1968 nebo 1989. Ekonomická budoucnost Výsledky testů, které nám učitelka ukázala tentokrát, však ukazují na hlubší problém. Historické události totiž patří k všeobecnému přehledu, a tak jejich znalost bývá „jen“ jakýmsi dobrým předpokladem širšího povědomí a vzdělání. Jenže dnes jsme nakoukli do testu z ekonomie studentů čtvrtého maturitního ročníku odborné školy s ekonomickým zaměřením. Chybí jakákoli znalost předmětu, který se mladí rozhodli studovat. Podle učitelky chybí i celková logika v uvažování. Jen tak totiž může student napsat, že postel s pořizovacími náklady 440 korun bude po zavedení DPH stát téměř 47 tisíc korun.
24059 | Školství - valí se pohroma..... | 2023-04-25 07:05:41 |