Show Email
Text pojednává o jistém cejchu minulosti. Typicky komunistická minulost ale i názor ohledně COVIDu. Nemáme se starat o minulost ale o to co jednotlivý kandidát na presidenta konná teď.
Také jste si všimli toho, jak konsenzualisté hodnotí lidi skrze přidělený
Cejch? Není to ono biblické "strom poznáte po ovoci," ale zavedlo se nové:
"Strom poznáte podle Cejchu. Dobrý strom Cejch nemá, špatný strom je
ocejchovaný." Když někdo dostane onen Cejch, již může konat jenom všechno
špatně. Ať se rozhodne, jak se rozhodne, pro konsenzualisty je to vždy
špatně. Lidé s Cejchem už nemohou činit nic dobrého. Správnost činů se
nepozná podle toho, jaký mají dopad, ale kdo o nich rozhodnul. Cejch je
vždy zlý a činy člověka s Cejchem jakbysmet. Cejch nemůže činit dobrého.
Nejmenovaná kandidátka na prezidenta prohlásila, že v případě zvolení by
(za jistých okolností) odvolala předsedu ústavního soudu. Nemá Cejch, proto
její vyjádření nikoho nezajímá. Kdyby totéž prohlásil jiný nejmenovaný
kandidát na prezidenta, jenž Cejch má, byl by to okamžitě oheň na střeše a
důkaz jeho zlých úmyslů.
Tentýž kandidát s Cejchem má obrovský problém kvůli své komunistické
minulosti, zatímco jinému kandidátovi bez Cejchu mnohem závažnější známky
komunistické minulosti bez problémů prochází.
Nejmenovaný prezident jisté nejmenované země intervenoval v jiné sousední
zemi. Má ovšem smůlu, že má Cejch. Proto je u konsenzualistů za arciďábla,
ba i sám Lucifer půjde snad k němu do země trpět muka pekelná. To
prezidenti jiné nejmenované země Cejch nemají a tak intervence této země
konsenzualistům nijak nevadí, přestože probíhaly v mnohem masověším měřítku
a obětí měly řádově mnohonásobně více.
Jistá molekulární bioložka povídala za kovidu různé své názory. Nedala si
ale pozor na pusu, byl jí proto na čelo vypálen ten Cejch. I když se
postupem času její názory ukázaly jako mnohem pravdivější, než se jevilo na
začátku, Cejch je Cejch a tak ona zůstává i nadále dezinformátorkou. Zato
jiní molekulární biologové povídali o kovidu mnohem větší nesmysly, ale
Cejch neměli, proto se u konsenzualistů dodnes těší úctě a uznání.
Někteří považují tento Cejch za odkaz Kalvínova učení o predestinaci, což
si obecně nemyslím. Kalvínovo učení v tom přecijenom bylo ještě složitější
a spíše jej považuji za pokus o vysvětlení časového paradoxu. Každopádně
uznávám, že tento Cejch je také jistou formou predestinace, a to velmi
zvrácenou formou predestinace. A tu podobu s kalvinistickou predestinací
nelze úplně ignorovat. Neumím ale posoudit, zda obojí má či nemá stejné
kořeny.
Milí konsenzualisté. Strčte si už ten Cejch někam a neotravujte s ním tady
pořád vzduch! Hodlám i nadále posuzovat stromy po ovoci a lidi podle svých
činů. Na Cejch nehledím, ani hledět nebudu navzdory tomu, jak moc u toho
budete křičet. Ve chvíli, kdy nejste schopní ani STEJNÝ ČIN u dvou RŮZNÝCH
LIDÍ posuzovat podle stejných měřítek, jste prostě nedůvěryhodní a
nechtějte po mně, abych vaše zvrácená měřítka přebíral. Dokud nebudete
schopní posuzovat činy nezávisle na tom, kdo je vykonal, vždy podle jednoho
jediného měřítka, nemáte mi co nabídnout. A je mi úplně jedno, že si pak i
na mé čelo ten Cejch budete chtít vypálit.