Show Email
Čína staví 30 nových uhelných elektráren a Indie dokonce 52; jsme blázni, že se pokoušíme o zlepšení životního prostředí. EU zavedla šmelinu s energií, profitují na tom jedině překupníci a Brusel. Falešnou podporou elektromobility se řítíme do záhuby - všechno je to uměle vyvolané, jako hypoteční krize v roce 2008.
Pokud Čína staví 30 nových uhelných elektráren a Indie dokonce 52 nových
uhelných elektráren, už to svědčí o tom, že Evropu vede parta psychopatů. A
nyní trochu matematiky - Německo v rámci podepsaných dlouhodobých kontraktů
dnes nakupuje 1000m3 za 270 dolarů. Nám nebo Polákům ten samý plyn
přeprodává dnes už cca za 1300 dolarů. Česká republika vyrobí kWh elektrické
energie za 15 haléřů (uhelná), 25 haléřů (jaderná), 40 haléřů (vodní).
Elektřina se prožene přes lipskou burzu a zpět k nám jde v současné době za
11,60 Kč/kWh !!! Pokud umíte počítat, tak překupníci nám prodávají kWh 40x
dráž než ji vyrobíme. Důvod je jasný - kWh z větrníku stojí 11,50 Kč, ze
soláru dokonce 15 Kč.
Emisní povolenky EU rozprodala s klidným svědomím spekulantům a tak
nominální hodnota 10 Euro za tunu CO2 dnes stojí 83 Euro za tunu CO2. Pominu
další aspekty jakými jsou směrnice EU v podobě Euro 7 na auta a podobné
chujoviny. Ale pro příklad - 57% ceny emisní povolenky se odvádí do Bruselu,
která je rozděluje na bohulibé projekty jakými jsou dotace pro Německo,
Francii či Nizozemí na elektromobily. Takže v Německu dnes na nákup
hybridního automobilu (zdůrazňuji HYBRIDNÍHO) dostane Němec 6-8000 Eur
dotaci. Z výzkumu ADAC, který se prováděl na vzorku 26 majitelů hybridních
automobilů. A světe div se, 86% z nich odpovědělo, že nikdy nestrčilo vůz do
zásuvky a automobil si pořídili z důvodu dotace a emisních úlev v městské
aglomeraci. Takže takhle nějak to má probíhat? Řízená energetická krize je
podle vás co? Vždyť je to pořád dokola, nebo si nepamatujete řízenou
hypotéční krizi 2008?