Show Email
Vysoké ceny energií jsou způsobené německými a francouzskými automobilkami. Ty vykoupily spotovou elektřinu a plyn, které dříve levně kupovali distributoři jako Bohemia Energy. Globalisté uskutečňují svůj plán na Velký reset a likvidaci západní civilizace.
tvrdim , ze inflace bude vyssi nez se ceka a dlouhodoba tj
souhlasim s clankem
a stejne jak jsem rikal , ze v roce 2015 je levne O2 a je nutne ho
kupovat ,,,,,,tak ted tvrdim ,ze
je nutne kupovat dalsi akcie ČEZU ,GAZPROMU a asi i dalsich ropnych
firem -- hlavne tech co tezi i plyn tj napr RDS -B Shell
uz koncem listopadu zverejni Gazprom zisk za 3 kvartal, ktery
bude mit hezky narust a nejspis po rozjeti Nord stream2 jeho
trzby i zisk pujdou opet vyse ,,,doporucuji koupit a aspon 3 roky
drzet a pobirat divi,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Sotva v České republice skončily volby, začaly se realizovat
procesy v Evropě s takovými dopady, které lidé pochopí až ve
chvíli, kdy se dotknou jejich peněženek, životního stylu a
obsahu nákupního vozíku. Dnešní den je ve znamení dvou
zásadních událostí, přičemž obě dvě spolu zdánlivě
nesouvisí, ale ve skutečnosti jde o spojité nádoby globalizace.
Bílý dům v USA před několika hodinami oznámil, že Američané
se mají připravit na výpadky v zásobování potravinami a
spotřebním zbožím před Vánoci.
A to v důsledku zhrouceného mezinárodního obchodu, nefungující
lodní a kontejnerové dopravy a kvůli uzávěrám podniků z
důvodu virové pandemie. Informaci dnes PŘINESLA AGENTURA REUTERS
[1
[https://href.li/?https://www.reuters.com/world/us/americans-may-not-get-some-christmas-treats-white-house-officials-warn-2021-10-12/]]
V REAKCI NA MNOŽÍCÍ SE ZPRÁVY Z AMERICKÝCH OBCHODŮ A
SUPERMARKETŮ, ŽE LIDÉ NACHÁZÍ ČÍM DÁL ČASTĚJI PRÁZDNÉ
REGÁLY V OBCHODECH [2
[https://href.li/?https://www.infowars.com/posts/white-house-warns-massive-shortages-coming-before-christmas-as-biden-surrenders-us-to-economic-sabotage-watch-live/]]
A PROCES ZAČAL BÝT NAZÝVÁN “_SOVIETIZACÍ_” AMERICKÝCH
OBCHODŮ s odkazem na problémy v zásobování v SSSR na konci 80.
let v Sovětském svazu, kdy prázdné regály v Moskvě
předznamenaly pád Sovětského svazu. Něco podobného zjevně
nyní nachystali globalisté pro Američany. A nejen pro ně.
[https://aeronet.cz/news/wp-content/uploads/EmptyShelves.jpg]Američané
začínají zažívat model sovětských obchodů z konce 80. let
minulého století
CELOU ČESKOU REPUBLIKOU DNES OTŘÁSLA INFORMACE [3
[https://href.li/?https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/bohemia-energy-cinnost-konci-energie-dodavatel.A211013_110441_ekonomika_ijan]],
ŽE JEDEN Z NEJVĚTŠÍ DODAVATELŮ ENERGIÍ V ČR VYHLÁSIL
BANKROT. SPOLEČNOST BOHEMIA ENERGY UKONČILA S OKAMŽITOU
PLATNOSTÍ DODÁVKY ELEKTŘINY A PLYNU PRO SKORO 900 000
ODBĚRATELŮ a situaci na krizovém zasedání musela řešit
vláda Andreje Babiše. Krach tohoto dodavatele je způsoben
likvidačními cenami spotových nákupů energií na burzách, kde
ceny za několik posledních týdnů vyletěly na více jak
trojnásobky.
Důvodem tohoto masivního nárůstu jsou dlouhodobé kontrakty
velkých odběratelů, především německých automobilek, které
v posledních týdnech vykoupily na 3 až 5-leté vázané smlouvy
prakticky všechnu jmenovitou energii většiny dodavatelů v
Evropě. Elektrárny tak mají na několik let dopředu zasmluvněny
dodávky pro automobilky, které budou tuto energii potřebovat pro
obchodní _introdukci_ svých elektromobilů na evropské trhy.
KRACH BOHEMIA ENERGY JE ŠPIČKOU LEDOVCE CHYSTANÝCH KRACHŮ
DALŠÍCH SPOLEČNOSTÍ V EVROPĚ, KTERÉ DODÁVALY OBYČEJNÝM
LIDEM LACINÉ ENERGIE. S TÍM JE KONEC, LIDÉ SE BRZY NEDOPLATÍ
O procesu _introdukce_ se v České republice vůbec nikde
nepíše a ani mainstreamová média se tímto nezabývají. Již v
červnu vedení Volkswagenu uvedlo, že selhávající plány
prodejů elektrických aut jsou způsobeny nedostatečným objemem
elektrického příkonu pro spotřebitele a jeho
automobilu. VEDENÍ AUTOMOBILKY PROTO ZAHÁJILO INTRODUKČNÍ
POLITIKU A ZAČALO SKUPOVAT NA EVROPSKÝCH BURZÁCH S ENERGIEMI
NAPROSTO VŠECHNY SPOTOVÉ TITULY S ELEKTŘINOU. Autombilky
plánují, že spolu s auty budou prodávat i elektřinu pro jejich
nabíjení v podobě přístupových karet k nabíjecím stojanům,
ale i pro domácí nabíjení za dotovanou sazbu automobilkou. A
není to jenom VW, ale spotové tituly vykupují teď všechny
německé a francouzské automobilky.
A to vede k jedinému jevu, že na burzách prakticky už dnes
nekoupíte energie za přijatelné spotové ceny a dlouhodobé
kontrakty jsou již vyprodány. To vede k tomu, že to málo, co je
na spotovém trhu k dispozici, vyletělo do astronomických výšin,
za trojnásobné ceny a očekává se další nárůst. V takovém
prostředí nemohla Bohemia Energy přežít. Ta fungovala na
principu spotových transakcí a skupovala elektřinu na burzách,
která se neprodala, prostě o elektřinu nebyl zájem a tím se
otevíral skvělý prostor pro podnikatelské projekty.
[https://aeronet.cz/news/wp-content/uploads/BohemiaEnergyClosureNotice.jpg]Tiskové
oznámení konce činnosti Bohemia Energy
Založila se firma na distribuci energií, na přebytkovém trhu se
na burze nakoupila spotová elektřina a plyn, aby se následně se
ziskem prodaly domácnostem a firmám za mnohem nižší sazby, než
za jaké prodávají velcí dodavatelé elektřiny s dlouhodobými
smlouvami. Jenže po spuštění elektromobilní éry se rázem na
trhu s energiemi situace změnila.
AUTOMOBILKY ZAČALY VYKUPOVAT DLOUHODOBÉ ALOKACE DODÁVEK ENERGIÍ
A OBJEM SPOTOVÉ ELEKTŘINY A PLYNU SE ZAČAL ZMENŠOVAT A TÍM
LOGICKY CENY ZA SPOTOVÉ POZICE ZAČALY LETĚT NAHORU. Zatímco
elektrárna dříve prodala na paušální smlouvy na 3 až 5 let
jenom 50% své vyrobené elektřiny a zbytek elektrárna prodávala
spotově, tak dnes je situace v pozici, kdy elektrárna bez
problému prodá na paušály 100% jmenovitého výkonu a spotovou
elektřinu vůbec nenabídne. Jinými slovy, všechen jmenovitý
výkon elektráren je vyprodán na několik let dopředu. Chápete?
SPOTOVÝ TRH S ENERGIEMI JE NA ODPIS! TO MÁLO, CO JE V NABÍDCE, JE
ASTRONOMICKY PŘESTŘELENÉ O 300 A VÍCE PROCENT
Spotový trh umožňoval domácnostem laciný provoz elektrických
spotřebičů, protože dodavatelé energií uměli nakoupit za
zlomek ceny nepotřebnou elektrickou energii za spotové ceny a
domácnosti potom z nízkých cen profitovaly. Jenže tato éra
podle všeho právě skončila. Kde nic není, jenom nejvyšší
nabídka bere. Bohemia Energy se specializovala právě na nákupy
laciných spotů na burzách, takže krach společnosti není
překvapením.
PAMATUJETE, JAK ČEZ MINULÝ PÁTEK NA DEN VOLEB V ČR SKOKOVĚ
ZDRAŽIL PRO NOVÉ ZÁKAZNÍKY SAZBY O CCA. 60% A U NĚKTERÝCH
TARIFŮ TO BUDE JEŠTĚ VÍCE? To je jednoduché, protože ČEZ
reaguje na situaci na trhu, kde zmizela skoro veškerá spotová
energie, takže proč by měl ČEZ dodávat energie lacino?
Konkurence v podobě spotových přeprodejců je zlikvidována,
spoty jsou vykoupeny a ČEZ musel už minulý pátek vědět, že
Bohemia Energy vyhlásí krach. Tohle se nedá utajit, tam prostě
tyhle informace v ČEZu už minulý pátek museli mít.
[https://aeronet.cz/news/wp-content/uploads/SkupinaCEZ.jpg]Skupina
ČEZ
Takže klienti Bohemia Energy přejdou k jiným dodavatelům, ale
nové smlouvy budou mít za jiné a aktuální sazby, rozuměj
mnohem dražší. Evropské automobilky tak vykoupily na několik
let dopředu většinu paušální elektřiny a to není všechno.
To samé se děje na burze s plynem. A znovu je hlavním problémem
zhroucení spotových pozic.
RUSKÝ GAZPROM podle ruských novinářů spotoval v minulosti až
60% své plynové produkce, pouze 40% plynu bylo zasmluvněno
paušály na dlouhý termín.
MINULÝ MĚSÍC V ZÁŘÍ GAZPROM NABÍZEL VE SPOTU UŽ JEN 18%
SVÉ PRODUKCE A ČÍSLO STÁLE KLESÁ. ČÍNSKÉ FIRMY TOTIŽ
NAKUPUJÍ PAUŠÁLNÍ DODÁVKY NA DOBU 5 AŽ 7 LET, TAKŽE GAZPROM
SI MNE RUCE a spotový plyn postupně mizí z nabídek burz. A ten
dopad je katastrofální a opět se dotkne primárně
automobilového průmyslu.
NĚMECKÉ AUTOMOBILKY KROMĚ ČIPŮ UŽ NEMAJÍ ANI ADBLUE DO
NOVÝCH DIESELOVÝCH AUT, ITALSKÁ CHEMIČKA NA MĚSÍC ZASTAVUJE
VÝROBU KVŮLI VYSOKÝM SPOTOVÝM CENÁM ZEMNÍHO PLYNU
Jméno globální firmy Yara Chemicals v italském městě Ferrara
vám asi mnoho neřekne, ale v její továrně v tomto městě se
vyrábí téměř 60% veškeré světové produkce aditiva AdBlue do
moderních dieselových spalovacích motorů. Jedná se o močovinu,
která se vstřikuje do výfukových plynů z motoru a za pomoci
amoniaku a CO2 dochází k rozkladu oxidů dusíku na obyčejný
dusík a vodu. Bez tohoto aditiva dieselový motor nenastartuje.
A PRÁVĚ TENTO VÝROBCE TOHOTO ADITIVA PRÁVĚ OZNÁMIL, ŽE VE
SVÉ TOVÁRNĚ V ITÁLII ZASTAVUJE VÝROBU ADBLUE, ZATÍM
VÝHLEDOVĚ NA MĚSÍC [4
[https://href.li/?https://pledgetimes.com/energy-crisis-adblue-is-scarce-for-diesel-cars/]],
A TO KVŮLI EXTRÉMNĚ VYSOKÝM CENÁM ZEMNÍHO PLYNU, KTEROU FIRMA
NEMŮŽE AKCEPTOVAT. Firma Yara Chemicals má totiž s odběrateli
AdBlue uzavřené fixované smlouvy za stanovené ceny, které firma
nemůže změnit. A protože cena zemního plynu, který se k
výrobě močoviny používá, je extrémně vysoká, firma by se na
výrobě AdBlue dostala do ztráty. Takže pro firmu je lepším
řešením zastavit výrobu, což povede k vytvoření tlaku na
odběratele, aby přistoupili ke změnám smluv a k podstatnému
zdražení ceny za AdBlue. Jenže zdražení nemusí stačit.
[https://aeronet.cz/news/wp-content/uploads/AdBlueYara.jpg]AdBlue
od Yara Chemicals
Italská firma totiž nakupovala pro výrobu AdBlue zemní plyn
právě za zmíněné spotové ceny. A protože spotového plynu
rapidně ubývá a současně Yara Chemicals nemá uzavřené
dlouhodobé paušály, tak to prostě znamená, že tato situace
nemá a nebude mít řešení. BUĎ FIRMA NAKOUPÍ EXTRÉMNĚ
DRAHÝ PLYN, ALE BUDE MUSET EXTRÉMNĚ ZDRAŽIT PRODUKCI, ANEBO
PROSTĚ VÝROBA BUDE ZASTAVENA NA HODNĚ DLOUHO.
A pozor, na spotovém plynu fungují nejen výrobci z Itálie, ale i
mnozí dodavatelé plynu pro velké podniky a továrny. A pokud jde
o zmíněný AdBlue, jeho spotřeba v osobním automobilu sice není
tak velká, ale u nákladních aut je obrovská. A pokud kvůli
AdBlue nevyjedou kamiony, sami si představíte, jaký dopad to bude
mít na zásobovací řetězce. Proč ale tato krize s plynem vůbec
nastala?
ANI KAPITALISMUS, ANI CENTRÁLNĚ PLÁNOVANÁ EKONOMIKA. TOHLE JE
PLÁN “VYVÁŽENÉ” EKONOMIKY, KTERÝM GLOBALISTÉ LIKVIDUJÍ
ZÁPADNÍ CIVILIZACI A JEJÍ ROZVINUTÍ
Tím hlavním důvodem je Čína, kde začínají problémy s
výpadky elektřiny a čínská vláda se musí připravit na zimu,
která prý bude velmi tuhá. To samé hlásí předpovědi v
Evropě a v USA, jako kdyby globalisté dopředu a s předstihem
půl roku věděli, jaké bude počasí. Není vám to divné?
Globalisté ovládají modifikace počasí, takže si mohou dovolit
prohloubení krize, že kromě viru, kromě pandemie, kromě
zdražování elektřiny a plynu, připraví ještě tuhou zimu,
která vystřelí energie na burzách do astronomických výšin. A
PROTOŽE I ČÍNA ZAČALA RAZIT GREEN DEAL, TAK TO ZNAMENÁ
OBROVSKÝ PŘECHOD ČÍNY OD ROPY K ELEKTŘINĚ A K ZEMNÍMU PLYNU,
JAKO PRÁVĚ TEĎ VIDÍME V NĚMECKU. V ČÍNĚ JE TO STEJNÝ
GLOBALISTICKÝ PROCES. A domácnosti to celé zaplatí. Všude se
zdražuje, obchodníci zvyšují ceny a roztáčí se inflace,
která má za úkol jedinou věc, ZNEHODNOTIT ÚSPORY OBYVATELSTVA.
[https://aeronet.cz/news/wp-content/uploads/AOC_GreenNewDeal.jpg]Likvidace
Pax Americana globalisty zevnitř USA
Na ekonomických fakultách se dodnes přednáší, že centrálně
plánovaná ekonomika v socialistických zemích před rokem 1989
byla ekonomikou _nedostatkovou_, zatímco kapitalismus na západě
byl ekonomikou _přebytkovou_. SOUČASNÝ PROCES VELKÉHO RESETU
GLOBALISMU MÁ ZA ÚKOL ZAVÉST POPRVÉ V HISTORII
EKONOMIKU _VYVÁŽENOU_. JENŽE BALANCOVANÁ EKONOMIKA JE VE
SKUTEČNOSTI KOČKOPES, KTERÝ SI Z OBOU SYSTÉMŮ BERE JEN TO
NEJHORŠÍ.
Z centrálního plánování si bere prázdné regály a nedostatek
zboží v regálech, včetně podpultového prodeje, např. herních
konzolí, nebo čipů do aut, a z kapitalismu si pro změnu bere
mohutnou inflaci a znehodnocování úspor obyvatelstva. Ano,
přesně tyto dvě ceny bude muset civilizace zaplatit za projekt
vyvážené ekonomiky, což je ve skutečnosti eufemistické
označení pro systém, ve kterém obyvatelstvo bude omezováno na
spotřebě, pohybu a lidských právech, a za to dostane sociální
jistoty a později i nepodmíněný příjem.
UTOPIE “VYVÁŽENÉHO” TRHU? DNES JE TO REALITA!
Tato utopistická myšlenka vyrovnaných trhů pochází z hlavy
ekonoma George Friedmana, který tento systém sám před lety
označil za neživotaschopný, snad jen s výjimkou krize či
mimořádné události, kdy lidé by byli ochotni zbavit se svého
životního stylu, úrovně, svobody nákupů a cestování,
protože by to bylo nevyhnutelné. Podle něho vyvážené trhy
znamenají, že člověk se musí přizpůsobit trhu, namísto toho,
aby se trh řídil zákazníkem.
_ABY VYVÁŽENÝ TRH FUNGOVAL, ZÁKAZNÍK MUSÍ PŘESTAT NAKUPOVAT,
KDYŽ MU TO ŘEKNE DOZOROVÝ ORGÁN ŘÍDÍCÍ VYVÁŽENOU
EKONOMIKU. A NAOPAK, MUSÍ ZAČÍT NAKUPOVAT, KDYŽ MU TO ORGÁN
PŘIKÁŽE._ Podle Friedmana by se něco takového dalo realizovat
jen v totalitní diktatuře bez existence hotovostních plateb, kde
by režim ovládal konta obyvatel a nakupoval by za ně, pokud by
sami nechtěli nakupovat, anebo by jim nákupy zablokoval na
určitý počet hodin nebo dnů, aby vyvážení trhu bylo
zachováno.
[https://aeronet.cz/news/wp-content/uploads/KlausSchwab4thRevo1k.jpg]Digitální
ekonomika podle Klause Schwaba je krokem k bezhotovostní
společnosti. A v ní půjde realizovat vyvážená ekonomika. Lidem
bude povolováno a zakazováno na jejich kontu, kdy mohou a kdy
naopak musí nakupovat
A právě virová krize se stala touto mimořádnou událostí.
Lidé dobrovolně nikam nejezdí do ciziny, kvůli covidu. Lidé
dobrovolně nechodí do obchodů, nakupují z domova. Lidé
dobrovolně přestávají používat hotovost, platí
bezhotovostně. Lidé dobrovolně přestanou nakupovat. Dobrovolně
z aut přesednou na koloběžky. Lidé dobrovolně se nechají
očkovat, prý kvůli zdraví, ale už ne kvůli svobodě, kterou
očkování nepřináší.
Friedman možná netušil počátkem 90. let, že globalisté
použijí jeho koncept vyvážených trhů k uchopení totální
kontroly nad obyvatelstvem. LIDÉ BUDOU POZOROVÁNI DRONEM ZE
VZDUCHU, NA SLOVENSKU JIŽ TESTUJÍ PROTOTYP [5
[https://href.li/?https://movir.lf.tuke.sk/index.php/aktivita-centra-vycviku-lest/]],
BUDOU MONITOROVÁNI, NATÁČENI, BUDE JIM MĚŘENA TEPLOTA, BUDOU
SLEDOVÁNI VE VYHRAZENÉM PROSTORU, OHRANIČENI NEVIDITELNÝM
OHRADNÍKEM. Sami se teď podívejte okolo sebe, jak vypadá svět,
ze kterého odstraníte ropu. Zmizí svoboda pohybu jednotlivce.
Kvůli přechodu k elektrickým autům vzniká krize v
domácnostech, krachují dodavatelé elektřiny.
GEORGE FRIEDMAN VAROVAL JIŽ PŘED 30 LETY, ŽE KDOKOLIV BUDE NĚKDY
CHTÍT ZAÚTOČIT NA USA, NEPOUŽIJE RAKETY, ALE ZAÚTOČÍ NA
POSTAVENÍ A VÝZNAM ROPY V GLOBÁLNÍ EKONOMICE VE SVĚTĚ
Ochod od ropy tlačí ceny plynu nahoru a dochází k zastavování
výroby, protože firmy odebíraly spotovou elektřinu i plyn. A
největší automobilka v ČR oznámila, že omezuje a dokonce
zastavuje výrobu [6
[https://href.li/?https://www.irozhlas.cz/ekonomika/skoda-auto-zastaveni-vyroby-cipy_2110071327_btk]],
a to až do konce tohoto roku. Automobilka úplně zastavila výrobu
modelu Karoq [7
[https://href.li/?https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-karoq-vyroba-skladove-vozy-operativni-leasing.A211011_115932_automoto_fdv?zdroj=vykuk_obecny]] a
nepřijímá nové objednávky. Nejsou čipy. A nejen čipy. Už
není ani AdBlue do nádrží nově vyrobených dieselových aut,
tedy těch, které se pořád ještě prodávají nejvíce, než je
Brusel úplně zakáže. Co vám to připomíná? ANO, TO JE TA
UTOPISTICKÁ FRIEDMANOVA VYVÁŽENÁ EKONOMIKA, AUTOMOBILKA VÁM
ŘEKNE, KDY NESMÍTE OD NÍ NIC NAKUPOVAT. A až se vyváží trh,
řekne vám, že musíte nakupovat. Chápete?