
Pravda o Skripaľovcoch
http://johnhelmer.net/austria-confirms-opcw-report-on-skripal-faking-by-the-british-vienna-exposes-financial-times-lies-and-cover-up/ 

autor: John Helmer, 
Moskva@bears_with 

 
Rakúsko tento týždeň oficiálne potvrdilo, že tvrdenie britskej vlády o použití chemickej bojovej 
látky - Novichok ruskými agentmi GRU v Anglicku v marci 2018, bol  Britský výmysel. 

Vyšetrovania štyroch vládnych ministerstiev, BVT spravodajskej agentúry a rakuského prokurátora 
v Viedni odhalilo, že tajné správy OPCW o krvných testoch Sergeja a Julie Skripaľovej, ktorých 
kópie boli odovzdané rakúskej vláde, nezistili Ruskom vyrobenú nervovo paralytickú látku. 

Dve správy, ktoré tento týždeň uverejnila vo Viedni mediálna skupina OE a reportérka Isabelle 
Daniel, odhaľujú, že publikácia Financial Times na titulnej strane jednej zo správ OPCW odhalila 
čiarový kód, ktorý identifikoval zdroj uniknutých dokumentov, ktorým je Rakúska vláda. Rakúske 
ministerstvo zahraničných vecí a Bundesamt für Verfassungsschutz und Terrorismusbekämpfung 
(BVT), domáca spravodajská agentúra rovnocenná MI5 alebo FBI, potvrdili pravosť dokumentov. 

Rakúsko tiež zverejnilo, že redaktorka Financial Times v Londýne , Roula Khalaf, štyria novinári 
novín a vedenie japonskej spoločnosti, vymysleli falošnú a zavádzajúcu verziu dôkazov OPCW a 
zakryli tak lož Britskej vlády, ktorá sa opiera o dôkaz prítomnosti Novichoku v krvi Skripaľovcov. 

V stredu popoludní tento týždeň, OE24, spravodajský portál mediálnej skupiny OE vo Viedni, 
prelomil prvý príbeh (hlavný obrázok, vpravo), že čiarový kód nájdený na fotografii dokumentu 
OPCW uverejnenej v Londýne bol preverovaný niekoľkými rakúskymi ministerstvami. Nasledujúci
deň politická editorka OE Isabelle Daniel informovala, že rakúske ministerstvo zahraničných vecí, 
obrany a hospodárstva dostali kópie dokumentácie OPCW s čiarovým kódom a že ministerstvo 
spravodlivosti a prokurátori preverovali „potenciálných krtkov“.

Danielová tiež citovala zdroj ministerstva zahraničných vecí, ktorý uviedol, že jeho kópia 
dokumentov bola bezpečne uložená v zabezpečenom oddelení oddelenia a preto neexistovala 

dez
in

fo
rm

ac
e

http://johnhelmer.net/austria-confirms-opcw-report-on-skripal-faking-by-the-british-vienna-exposes-financial-times-lies-and-cover-up/


"možnosť úniku“ z ich priestorov.  Danielová tiež citoval hovorcu spoločnosti BVT, ktorý 
potvrdzuje pravosť súboru OPCW. „Nedávno sme to skontrolovali. Oficiálne k nám neprišiel. 

 
“Vľavo: Isabelle Daniel z OE, Viedeň. Vpravo, Roula Khalaf Razzouk, redaktorka Financial Times 
po jej nedávnom menovaní skupinou Nikkei, majiteľkou novín. Celé meno a utajovanie jej 
libanonských politických a obchodných záujmov je možné nájsť tu. Mená štyroch reportérov 
Financial Times, ktorí sa zúčastnili na lživej prezentácii a utajení, sú Paul Murphy, investigativný 
redaktor; Dan McCrum, novinár; Helen Warrell, korešpondent NATO; a Max Seddon z moskovskej 
kancelárie. 

Únik bol „zradou výbušného tajomstva“ a prebiehalo trestné vyšetrovanie, oznámila OE24.  OE je 
rakúska mediálna skupina v súkromnom vlastníctve so sídlom vo Viedni. Vydáva noviny, 
spravodajský portál OE.at, rozhlas a televíziu.

Správa The Financial Times, ktorý prvý odhalil dokumenty OPCW, sa objavila 9. júla. Podrobnosti 
o tom, ako noviny vyfabrikovali interpretáciu, ktorú OPCW potvrdila, že za útokom s chemickou 
látkou Novichok je  Rusko, nájdete tu. Celý príbeh o Skripaľovcoch nájdete v knihe. 

Na stretnutí Výkonnej rady OPCW 14. apríla 2018, päť týždňov po útoku na Skripaľovcov, britská 
vláda potvrdila, že pred niekoľkými dňami „všetky štáty, ktoré sú zmluvnými stranami“, dostali 
kópie dokumentácie OPCW. Toto zahŕňalo Rakúsko, ako to viedenské zdroje teraz uznávajú. 

 
Zdroj: https://www.opcw.org/

dez
in

fo
rm

ac
e



„OPCW okamžite reagovala na našu žiadosť o vyslanie svojich odborníkov do Spojeného 
kráľovstva,“ vyhlásil Peter Wilson, britský zástupca v OPCW 14. apríla 2018. „Vykonali vysoko 
profesionálnu misiu. Laboratóriá OPCW tiež reagovali profesionálne a rýchlo. To, čo povedal 
generálny riaditeľ, bolo v tejto súvislosti skutočne dôležité a prezentácia technického sekretariátu 
ukazuje, aká profesionálna bola táto práca. Správa, ktorú nám technický sekretariát predložil 11. 
apríla, bola dôkladná a metodická. Technický sekretariát rýchlo reagoval na našu žiadosť o 
zdieľanie tejto správy so všetkými zmluvnými stranami. Všetci mali možnosť vidieť kvalitu tejto 
práce. 

“Wilson ďalej povedal: „Ako viete, 4. marca boli Julia a Sergei Skripaľovci otrávení v Salisbury v 
Spojenom kráľovstve chemickou zbraňou, ktorú odborníci zo Spojeného kráľovstva ustanovili ako 
novichok. Spoločnosť OPCW tieto nálezy jednoznačne verifikovala. 

“Rakúska kópia súboru OPCW teraz potvrdzuje, že išlo o falšovanie chemického vzorca a ďalších 
dôkazov, ktoré OPCW získala. 

Wilson ďalej dospel k záveru, že „identifikácia použitej nervovej látky je v našom vyšetrovaní 
základným technickým dôkazom, nielen analýza DSTL [obranné vedecké a technologické 
laboratórium v Portone Down], ale ani správa OPCW, neidentifikuje krajinu alebo laboratórium 
odkiaľ   pochádza latka použitá pri tomto útoku. Dovoľte mi tiež načrtnúť širší obraz, ktorý vedie 
Spojené kráľovstvo k posúdeniu, že neexistuje iné prijateľné alternatívne vysvetlenie toho, čo sa 
stalo v Salisbury, než zodpovednosť ruského štátu. Sme presvedčení, že iba Ruská federácia mala 
technické prostriedky, prevádzkové skúsenosti a motív zamerať sa na Skripaľovcov.“

Prvou kvalifikačnou vetou bola britská pravda; záver bol britská lož. Rakúske dôkazy teraz 
potvrdzujú, že v krvi a iných testovaných vzorkách nebol žiadny dôkaz o ruskom pôvode; žiadny 
dôkaz o Novichoku; a žiadny dôkaz potvrdzujúci britské obvinenia z ruského útoku vojenskou 
chemickou látkou. 

 Financial Times vo svojej správe uviedli čiastočnú fotografiu titulnej strany jedného z dokumentov 
OPCW, ktoré vlastnia (hlavný obrázok vľavo). Zdá sa, že na titulnej stránke sa zobrazuje razitko 
stupňa utajovania, ale nie je viditeľný žiadny čiarový kód. Zdá sa, že londýnske noviny orezali 
zverejnený obrázok, aby skryli čiarový kód. Toto utajenie - dôkazom ktorého je rakuský zdroj - 
umožnilo novinárom, aby tvrdili, že zdroj dokumentu nebol známy, pravdepodobne ruský, ako to 
naznačuje nadpis: „Výkonný pracovník spoločnosti Wirecard Jan Marsalek ponúkal ruské 
dokumenty o nervových plynoch.“ 

Britský vojenský zdroj údajne tvrdil, že „dokumenty pravdepodobne ´nepochádzajú´ z členských 
štátov OPCW v západnej Európe alebo USA.“ Khalaf a jeho  novinári dodali: „OPCW so sídlom v 
Haagu tento týždeň uviedla, že túto záležitosť vyšetruje, ale odmietla ďalšie pripomienky. Kremeľ 
nereagoval okamžite na žiadosť o komentár. “ No s čiarovým kódom, ktorý bol skryty, no mali vo 
vlastnictve,  vedeli, že bola zverejnená kombinacia dezinformácii a lži. 

Zdá sa, že odhalenie čiarových kódov Rakúšanom,  nasledovalo po tom, keď
o to požiadala Khalafová. Skôr ako ich odovzdala, overila si to so svojimi
nadriadenými vydavateľstva novín. Verili, že to robia v tajnosti. 
 
Nie je známe, či bol Motohiro Matsumoto (vpravo), výkonný riaditeľ
spoločnosti Nikkei zodpovedný za vydavateľstvo v Londýne, upozornený      
a dal súhlas; odmieta odpovedať na otázky. Matsumoto, jeden z piatich
riaditeľov spoločnosti Financial Times Ltd., je generálnym riaditeľom

dez
in

fo
rm

ac
e



globálnej obchodnej divízie spoločnosti Nikkei. On preberá prevádzkové nariadenia od predsedu 
spoločnosti Nikkei a dlhoročného mediálneho manažéra Tsuneo Kitu. Matsumoto nahradil 
Hirotomo Nomuru na čele Financial Times 25. marca 2020. Keď Nikkei kúpil noviny od 
spoločnosti Pearson Plc v roku 2015, stal sa ich jediným vlastníkom. 

Rakúska tlač zatiaľ neohlásila, ako bol čiarový kód získal z novín. Pretože BVT a štátni prokurátori 
vo Viedni sa podieľajú na hľadaní „krtkov“, je pravdepodobné, že sa obrátili na svojich partnerov v 
MI5 a na domáce úrady,  a že noviny súhlasili s odovzdaním kópie spisu OPCW druhej strane. , 
Spolupráca novinárov s tajnými službami na falšovaní dôkazov proti Moskve v príbehu o 
Novichoku  zostáva citlivým tajomstvom.

 
Khalafová odmietla opakované žiadosti o komentár. Moskovský novinár Max Seddon bol 
požiadaný o ďalšie informácie k fotografii na titulnej strane. Nebude odpovedať.

dez
in

fo
rm

ac
e


