bg-3-1
Eldariel je veřejnou verzí databáze dezinformačních řetězových e-mailů, které kolují českým kyberprostorem. Umožňuje anonymní přístup široké veřejnosti. Z důvodu informační toxicity je obsah e-mailů strojově zkrácen, aby tato databáze nemohla sloužit k jejich dalšímu šíření. Pro novináře, výzkumníky z akademické sféry apod. je určena plná verze databáze obsahující plnou, nekrácenou verzi obsahu. O přístup lze požádat na adrese cesti.elfove(at)gmail.com, součástí žádosti musí být její zdůvodnění. Čeští elfové si vyhrazují právo před schválením přístupu ověřit identitu žadatele. Případné zájemce upozorňujeme, že databázi na základě požadavků bezpečnostních složek státu neposkytujeme třetím stranám formou kopií, neumožňujeme její automatizované dálkové zpracování a netolerujeme pokusy o její automatické stahování a kopírování.

Ukázat Factcheck

Chemtralisová letadla..?

Aktualizováno: 2021-05-10 15:04
Publikováno: 2021-05-10 15:04

ID 9298

 

Chemtrailsová letadla nejsou žádný vtip! Dnes s tím můžou šířit mutace Covidu!

 

Soubor obsahuje celkem 38 fotografií údajného vnitřku chemtrailsových letadel. Pokusil jsem se dohledat původ každé z nich, vypisuji výsledky po jednotlivých stránkách.

 

Strana 1, fotografie 1: Jde o fotografii křídla letounu 747 Supertanker. Je to dodnes největší požární letadlo na světě, přestavěný civilní Boeing 747 určený k hašení velkých ploch zejména lesního porostu. Společnost Evergreen International Aviation vyrobila celkem 3 tyto stroje, na internetu lze najít větší počet článků i fotek o nich.

 

 Zdroje:

https://www.flyingmag.com/news/chemtrail-plane-unmasked/

https://en.wikipedia.org/wiki/747_Supertanker

 

Strana 1, fotografie 2: Na snímku jsou instalované balastní nádrže na vodu, používané při testování nových civilních letadel. V tomto případě jde opět o Boeing 747 a snímek je zkopírovaný z článku magazínu Wired o procesu jeho výroby.

 

Zdroj:

https://www.wired.com/2010/02/peek-inside-boeing-747-8/

 

Strana 2, fotografie 1: Stejně jako v předchozím případě jde o balastní nádrže instalované při testování nového letounu. V tomto případě je to Boeing 777 a (mimochodem copyrightem chráněný) snímek Williama Appletona je zkopírován z webu Airlines.com. Stejného původu je i snímek č. 2 na straně 19.

 

Zdroj:

https://www.airliners.net/photo/Boeing/Boeing-777-240-LR/855967/L

 

Strana 2, fotografie 2: Jde o vojenský letoun C-130 Hercules upravený k provádění postřiků proti moskytům. Tato konkrétní fotografie ovšem pochází ze cvičení na Floridě, při kterém se rozstřikovala pouze voda. Jednalo se o snímek základny letectva v Ohiu, která se na ně specializuje a také uděluje certifikáty opravňující piloty k provádění postřiků velkých ploch.

 

Zdroje:

https://www.youngstown.afrc.af.mil/News/Art/igphoto/2000083659/

https://www.youngstown.afrc.af.mil/News/Article-Display/Article/178995/as-dods-only-aerial-sprayers-910th-shares-know-how-at-course/

 

Strana 3, fotografie 1: Na snímku je systém Airborne Dispersant Delivery System zvaný též ADDS Pack. Jde o speciální modul určený pro letouny C-130 Hercules, který se používá při likvidaci ropných skvrn na moři po haváriích tankerů nebo ropných plošin. Modul je komerčně běžně dostupný a dodnes prodávaný.

 

Zdroj:

http://www.cleancaribbean.org/esg/cart_detail.cfm?x=8

https://archive.ph/OMOIu#selection-6195.42-6195.89

 

Strana 3, fotografie 2: Na fotografii je technik společnosti Weather Modification Inc. kontrolující zařízení užívané k umělé tvorbě mraků. Toto zařízení ve skutečnosti žádné chemické látky nevypouští, do patic na křídle se montují světlice, které po zapálení ve velké výšce uvolní částečky jodidu stříbrného, na které by se měla – v ideálním případě – navázat vodní pára, a tak vzniknout mraky. S touto technologií experimentuje řada zemí sužovaných suchem, od USA pod Saúdskou Arábii. Fotografie samotná pochází z webu AFC a je opět licencovaná.

 

Zdroje:

https://www.gettyimages.co.nz/detail/news-photo/aircraft-technician-steve-bauer-of-us-company-weather-news-photo/1231527886

http://weathermodification.com/cloud-seeding-aerial.php

 

Strana 4, fotografie 1: Na obrázku jsou nádrže na hasební látky v letounu 747 Supertanker ze str. 1. Ze stejného článku je zkopírována i fotografie č. 2 na str. 11 a 15.

 

Zdroj:

https://wildfiretoday.com/2009/07/30/747-supertankers-world-tour/

 

Strana 4, fotografie 2: Na fotografii je technik Malajského královského letectva (snadno identifikovatelné podle epolet na uniformě) během jiného experimentu s umělou tvorbou mraků, který se uskutečnil v roce 2005. Z trysek je vypouštěna obyčejná slaná voda. Řada fotografií z tohoto pokusu je v současnosti šířena v dezinformacích o chemtrails, stejný zdroj má v souboru snímek č. 2 na str. 6 a 8.

 

Zdroje:

https://www.metabunk.org/threads/debunked-photos-of-spraying-out-the-back-of-a-cargo-plane-malaysian-cloud-seeding-from-c-130.3637/

https://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/03/05/Rain-relief-for-Klang-Valley-folks-soon-Cloud-seeding-and-change-in-wind-patterns-should-improve-dry/

 

Strana 5, fotografie 1: Na obrázku jsou přídavné palivové nádrže instalované v trupu dopravního letounu Bombardier CRJ200 k prodloužení doletu.

 

Zdroj:

https://www.metabunk.org/threads/debunked-chemtrail-plane-and-other-unlabeled-photos-from-facebook-etc.1318/page-6

 

Strana 5, fotografie 2: Fotografie pochází z leteckého dne na základně Westover v Massachusetts, který se uskutečnil v roce 2008. Na snímku je člen letectva pózující u letounu C-130 Hercules, upravený jako práškovací, který prováděl postřik proti moskytům v oblastech postižených hurikánem Ike. Stejné fotografie koluje po konspiračních webech s uniformou vojáka, na kterou je Photoshopem přidělán poněkud komický odznak „TeamChemtrail.“ Kreativitě se vskutku meze nekladou.

 

Zdroje:

https://thepioneervalley.blogspot.com/2008/09/altitude-241.html

https://www.flickr.com/photos/88661780@N05/15615803362

 

Strana 6, fotografie 1: Na fotografii je interiér dnes již téměř historické Dakoty DC-3 s nádržemi pro vypouštění disperzní látky k likvidaci ropných skvrn, podobné jako v první fotografii na straně 3. Letoun se nachází v britské Coventry.

 

Zdroje:

https://forums.flyer.co.uk/viewtopic.php?t=77089

https://www.metabunk.org/threads/explained-chemtrail-plane-interior-ballast-barrels.661/page-8

 

Strana 6, fotografie 2: Identické se stranou 4, fotografie 2.

 

Strana 7, fotografie 1:  Na snímku je další systém k umělé tvorbě mraků, dokonce od stejné společnosti, jako na str. 3. Závěsník k odpalování světlic je tentokrát umístěn pod trupem letadla Lear 35A. Ačkoliv Weather Modification Inc. už tento konkrétní stroj zřejmě nepoužívá, informace o něm jsou stále na webu.

 

Zdroj:

https://contrailscience.com/contrail-or-chemtrail/

 

Strana 8, fotografie 1: Na snímku jsou spodní nádrže tankovacího letounu KC-97 Stratofreighter. Fotografie samotná je celkem drze zkopírována přímo ze stránky TripAdvisoru muzea Air Mobility Command v New Jersey, kde je letoun vystaven.

 

Zdroj:

https://www.tripadvisor.in/LocationPhotoDirectLink-g34009-d274543-i28951905-Air_Mobility_Command_Museum-Dover_Delaware.html

 

Strana 8, fotografie 2: Identické se str. 4, fotografie 2.

 

Strana 9, fotografie 1: Jde o částečně uměleckou fotografii Steva Morrise, který se specializuje na podobný typ snímků. V tomto konkrétním případě jde o civilní Boeing 757 přistávající na letišti v Gatwicku 30 května 2005. Efekty okolo křídel a trupu jsou způsobeny vzdušnou vlhkostí, v podstatě jde o vír.

 

Zdroje:

https://www.flickr.com/photos/16699423@N02/6079189098/in/album-72157627508873002/

https://www.flickr.com/photos/16699423@N02/sets/72157627508873002/

 

Strana 9, fotografie 2: Snímek pochází z paluby vědeckého letounu BAe 146, který v roce 2013 prováděl výzkum atmosféry a meteorologických jevů v arktické oblasti Švédska.

 

Zdroj:

https://www.flightglobal.com/pictures-bae-146-atmospheric-research-aircraft-sets-off-on-three-week-arctic-mission/109112.article

 

 

Strana 10, fotografie 1:  Jde opět o balastní vodní nádrže používané při testování nově vyrobeného letounu, tentokrát Boeingu 787 ve Farnborough.

 

Zdroj:

https://www.cnet.com/pictures/up-close-with-the-first-boeing-787-9-pictures/8/

 

Strana 10, fotografie 2: Na fotografii je „Fuel Dumping“, tedy vypouštění paliva během letu. Většinou jde o nouzovou proceduru mající za cíl snížit hmotnost letadla před rizikovým přistáním, pokud se stroj musí vrátit na letiště velmi brzy po startu. Ačkoliv se mi nepodařilo najít zdroj konkrétního snímku v souboru, na internetu je mnoho podobných obrázků.

 

Zdroj:

https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_dumping

 

Strana 11, fotografie 1: Jde o další snímek interiéru Supertankeru 747. Tento pochází z Ben Gurionova letiště v Izraeli, kam byl letoun zapůjčen ke zvládání série lesních požárů v prosinci 2010.

 

Zdroj:

https://www.airteamimages.com/boeing-747_N479EV_evergreen-international-airlines_133614.html

 

Strana 11, fotografie 2: Identické se str. 4, fotografie 1.

 

Strana 12, fotografie 1: Opět balastní nádrže, tentokrát z testování Boeingu 777. Ze stejného blogu pochází také fotografie č. 1 na straně 13.

 

Zdroj:

https://www.x-plane.com/adventures/crosscountry.html

 

Strana 12, fotografie 2: Poté, co se začaly šířit nesmysly o chemtrails, to řada pilotů s typicky pilotním smyslem pro humor začala brát jako příležitost k vytrollení hlupáků a začali vyrábět různě kreativní „chemtrails spínače“ na palubních deskách, od obyčejných rukou popsaných nalepených papírků po propracovanější fotomontáže. Tento je dílem meteorologa Jacob Wycoffa, který se ani příliš nesnažil o nějakou věrohodnost (nálepka je už na první pohled mnohem ostřejší než zbytek panelu), přesto mu zřejmě hledači „tajných pravd“ jeho výtvor spolkli i s navijákem.

Zdroj:

http://thevane.gawker.com/chemtrails-dont-exist-and-idiots-are-really-easy-to-f-1580245450

 

Strana 13, fotografie 1: Znovu balastní nádrže testovaného Boeingu 777. Zdrojem je stejný blog fanouška letectví jako u čísla 1 na str. 12, pouze došlo k začernění tváře tvůrce, zřejmě pro zkomplikování identifikace snímku.

 

Zdroj:

https://www.x-plane.com/adventures/the%20long%20room.html

 

Strana 13, fotografie 2: Na fotografii jsou nádrže instalované do starého letounu Dakota DC-4 k vypouštění disperzní látky k likvidaci ropných skvrn, podobně jako na několika předchozích snímcích. Tento letoun operoval v Port Charlotte na Floridě.

 

Zdroj:

https://cz.pinterest.com/pin/194006696433297829/

 

Strana 14, fotografie 1: Ačkoliv se mi nepodařilo dohledat přesný zdroj snímku, podle černých nádrží je zřejmé, že jde o další fotku z testování nových Boeingů.

 

Strana 14, fotografie 2: Na fotografii je interiér letounu C-130 Hercules vybaveného požárním systémem MAFFS 2 (Modular Airborne FireFighting System). Tento systém se v několika verzích montoval do letadel C-130 užívaných k hašení lesních požárů a na internetu lze pod tímto heslem najít velké množství fotografií z jejich nasazení.

 

Zdroje:

https://wildfiretoday.com/2011/06/17/military-maffs-air-tankers-activated/

https://en.wikipedia.org/wiki/Modular_Airborne_FireFighting_System

 

Strana 15, fotografie 1: Jde o snímek letounu C-130 provádějícího postřik proti moskytům v Lousianně.

 

Zdroje:

https://www.usfra.org/forums/topics/air-force-c-130s-fly-mosquito-control-aerial-spray-ops-in

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:USAF_C-130_spraying_mosquitoes_at_AFB_Grand_Forks.jpg

 

Strana 15, fotografie 2: Identické se stranou 4, fotografie 1.

 

Strana 16, fotografie 1: Na fotografii je výtoková tryska určená k nouzovému vypouštění paliva dopravního letounu Airbus A320, umístěná na pylonu motoru.

 

Zdroj:

 

https://www.youtube.com/watch?v=kLtnsTgQdgk&t=144s Jedná se o video společnosti Airbus zobrazující montáž letounu. Tryska je zřetelně viditelná v čase 2:35 v pravé horní části pylonu.

 

Strana 16, fotografie 2: Fotografie je screenshot z videa u článku BBC věnovaného velkým dopravním letounům Boeing a Airbus z roku 2015. Jde samozřejmě opět o balastní vodní nádrže užívané při testování. Varovná značka biologické rizika je přidělaná Photoshopem.

 

Zdroj:

 

https://www.bbc.com/news/business-32384435 Video v horní části článku v čase 0:33.

 

Strana 17, fotografie 1: Na fotografii je letoun C-130 Hercules vypouštějící disperzní látku při likvidaci následků havárie ropné plošiny Deepwater Horizon v květnu 2010. Stejně jako několik jiných snímek podléhá copyrightu a bezpochyby je zde použit nelegálně.

 

Zdroj:

https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/air-force-c-130-aircraft-drops-an-oil-dispersing-chemical-news-photo/98974882

 

Strana 17, fotografie 2: Další snímek interiéru požárního Supertankeru 747.

 

Zdroj: https://www.firehouse.com/home/press-release/10473881/evergreen-supertanker-ready-to-fight-wildfires

 

Strana 18, obrázek 1: Opět balastní nádrže užívané při testování Boeingu 747. Tento konkrétní smínek dokonce pochází z expozice leteckého muzea v Seattlu stát Washington a je záměrně oříznut tak, aby nebyla vidět informační tabule vysvětlující, o co se jedná.

 

Zdroj:

https://aviationhistorymuseums.com/blog/2020/5/23/the-museum-of-flight

 

Strana 18, obrázek 2: Na fotografii je interiér letounu Boeing 727, upravený jako mobilní čerpací stanice v Africe – nádrže na obrázku slouží k převozu paliva do diamantových dolů. Tento konkrétní letoun je navíc spojen s bizarním případem z května 2003, kdy byl dvěma muži ukraden z letiště Quatro de Fevereiro v Luandě v Angole, kteří do něj prostě nasedli a bez povolení odletěli. Dodnes nikdo neví, kde je jim i letadlu konec, třebaže případ byl rozsáhle vyšetřován mimo jiné i CIA.

 

Zdroje:

https://en.wikipedia.org/wiki/2003_Angola_727_disappearance

https://globalste.wordpress.com/2011/11/16/the-727-that-vanished-stolen/

https://www.airspacemag.com/history-of-flight/the-727-that-vanished-2371187/?c=y&page=1

 

Strana 19, obrázek 1: Opět balastní nádrže užívané při testování Boeingu 847.

 

Zdroj: https://web.archive.org/web/20100815075852/http://www.boeing.com/Features/2010/08/bca_inside_787_08_09_10.html

 

Strana 19, obrázek 2: Výřez z další copyrightované fotografie Williama Appletona. Opět jde o balastní nádrže při testování Boeingu 777 v Kalifornii v roce 2005, ovšem do snímku byly navíc Photoshopem přidány výstražné nápisy. Zvláště podařený kousek…

 

Zdroj: https://www.airliners.net/photo/Boeing/Boeing-777-240-LR/0855967/L

 

Strana 20, obrázek 1: Muž na snímku je zkušební pilot, který dostal jako první možnost, prohlédnout si v roce 2011 nový Boeing 777. Snímek pochází z jeho dnes už zrušené blogu, nicméně zdroj je stále dohledatelný.

 

Zdroj: https://www.metabunk.org/threads/explained-chemtrail-plane-interior-ballast-barrels.661/page-3

 

ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ:

Asi není třeba říkat, že Chemtrails jsou hloupost. Z celé série snímků jich drtivá většina pochází z testování nových dopravních letadel, zbytek pak jsou snímky požárního Supertankeru Boeing, pokusů s umělým vyvoláním oblačnosti, stroji na likvidaci ropných havárií, atd. Pouze u dvou fotografií se mi nepodařilo dohledat přesný zdroj, ale i u nich je jasné, co zobrazují. Se třemi snímky pak bylo navíc prokazatelně graficky manipulováno. Celé album i zpráva je kromě toho pouhou kopií starších a dříve kolujících souborů, dokonce včetně doprovodné zprávy, například zde: https://steemit.com/photography/@poppashaun/don-t-believe-in-chemtrails-you-will-now-exposed-shocking-photos-from-inside-chemtrail-planes-like-you-ve-never-seen-before anebo zde: https://www.arrse.co.uk/community/threads/chemtrail-conspiracy-aircraft.258932/ . Poměrně rozsáhlé vlákno rozebírající „chemtrails fotografie“ lze naopak najít třeba tady: https://www.metabunk.org/threads/explained-chemtrail-plane-interior-ballast-barrels.661/

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Relevantní e-maily
9298 Chemtralisová letadla..? 2021-03-25 15:20:21
5124 Chemtrails letadla . Ví někdo co to je, nebo na co to je !!! 2020-05-15 00:00:00
11830 Ví někdo co to je, nebo na co to je 2021-10-18 10:44:15
12971 covid ? Ví někdo co to je, nebo na co to je 2021-11-14 15:15:00
9525 Kdo ještě nevěří, tady je jasný důkaz..... CHEMTRAILS..... PŘEPOSÍLEJTE !!! 2021-04-19 10:29:41
26433 Kdo ještě nevěří, tady je jasný důkaz..... CHEMTRAILS..... PŘEPOSÍLEJTE !!! 2023-10-30 15:03:22